Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

2 poäng ifrån

Av Therese Sångberg - 21 februari 2010 19:34

Jo.. jag är känd för att inte träna allt för mkt, häromveckan sa en uppfödare till mig- JO Therese, ni är ju som kända för att vila er i form... Japp det är vi!
Eftersom jag torsdag drabbades av ngn magåkomma med de värsta smärtor jag någonsin vart med om så va jag säker på att jag var mer död än levande. Som vanligt så väntar man alltid 5 min till innan man åker in på akuten- den natten blev det många 5 minuter till, massa gråt och ett hellvette. Dum som jag är, och snål drog jag på jobbet på fredag med lindrigare smärtor än på kvällen/natten innan men för att inse att ligga på golvet under skrivbordet ger ingen arbetseffekt så jag åkte hem och har därefter legat hela helgen tills idag.... har inte kunnat äta ngt vidare  och inte stå upprakt ( så Polluxx har - tro mig vilat!)
Men lite bättre kändes de idag så jag tog pappa å dotter till ridhuset . Dottern Gnistra lider av ngn slags översocial damp ( vilket är bra) men man behöver inte hälsa på alla 2 & 4 benta. Jag är ju van med Polluxx som helst bara är med matte..
Polluxx då, peppad och glad.... å mitt mål denna tväling va att få poäng på våra akilleshälar rutan och vittring- som vi fick 10 resp 8 på, vi hade full pott på  platssitt/ligg. Fria följet gick bra tills vi var princip på väg in i rutan- då slog de slint i huvve på Polluxx som peppade på att gå dit istället för att se vart jag gick. Men hyffasde poäng. Vi tog några nior till åsså va det fjärren.... då jag hade sett framför mig och tidigare ekipage sitt,stå ,ligg- så när tävlingsledaren håller upp stå slår det slint i mitt huvve- Jag visar stå med händerna men skriker sitt!så Polluxx valde att göra igent, så ggr efter skriker jag stå men gör sitt med handen..... stackars hund. men han gjorde alla förflyttningar och en 6:a blev poängen.
Detta räckte till 253 poäng, två ynka poäng från uppflytt och en klassvinst av 7. Jag är otroligt nöjd.... detta var 3e ggr i ett ridhus för oss. Otränad å klar och jag hoppas nu att jag visat- Vila er i form är ingen dum ide ibland :-)

 
 
Emelie

Emelie

21 februari 2010 19:58

Grattis till fin start på det nya året. Skönt att du mår bättre från dina magsmärtor. Stor kram från mig och massa pussar från Ernie

http://www.chiliwippan.dinstudio.se

 
Carin

Carin

21 februari 2010 20:15

Fast jag tror inte på att vila sig i form - lagom är bäst!

Med lite lagom träning i veckan så tar ni förstapriset på söndag!!

Har du tid att träna nå´t i veckan med oss? Vi behöver lite genomkörning av någon okänd person.

// Carin

http://gimikhi.bloggsida.se

 
Maja

Maja

21 februari 2010 20:46

Jag måste ju även säga grattis här med! Så grattis! :-)
Vi ses där ute någonstarns på en lydnadsplan eller annan hundaktivitet, tränad eller otränad!
P.s Gnistra var en riktigt skönhet!
Ha de bra!

http://www.bruksvovven.se

 
Kajsa

Kajsa

22 februari 2010 15:15

Äsch! Lite galet har vi väl alla agerat ibland. Jag gjorde en sån fadäs på dumrutan. Jag vet mycket väl ordningen men kommenderade ändå ligg på första sträckan. Dessvärre kunde jag inte slå bort hjärnspöket och släppa momentet innan nästa. Så det kan bli ibland.
Ni lär nog hinna med första pris ändå. Han tar många charmpoäng också om domaren har den minsta gnutta humor;-)

Kajsa & dammråttorna

http://www.cliffvoodoo.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Sångberg - 24 mars 2019 18:19

Såvida äggen var mogna vid första parningen. Var på föreläsning igår om parning, dräktighet och valpning. Mkt spännande.  Glänsa mår bra och skruttar med på promenaderna . Jag har joggat några mornar så hon få vara hemma med husse och sköta hönsen....

Av Therese Sångberg - 21 mars 2019 20:20

Jag har ju som bekant inte mätt magen som förra gången MEN jag har ju sett hur den växt och är rund så idag var jag tvungen att jämföra med ett tidigare mått. 90 cm ( det är ju nästan 1 meter!) Runt midjan . Och tittar man på magen ser man rörelser p...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Ovido - Quiz & Flashcards