Direktlänk till inlägg 23 april 2018

Nu är han är

Av Therese Sångberg - 23 april 2018 16:44

Han är unik och ensam den lilla valpen.


Glänsa lurade mig verkligen då hon lagt på sig vikt och omfång så fanns det inte i mina tankar att det endast var 1 valp . Men tyvärr så var det så, tyvärr för alla er som väntat länge och tålmodigt. 😐


Själva valpningen var inte långdragen men är man unik väljer man att göra lite drama i sin entré, en entré som jag fick lov att hjälpa till på. Efter valpningen är jag säker att Glänsa inte vill att jag skall vara barnmorska något mer . 

Men såhär i efterhand verka hon ha glömt och låter mig vara med den lilla hjälten . 

So far so Good så lägger han på sig vikt, äter och sover så jag hopps Han skall få ett långt hälsosamt liv. Han är underbar , jag blir tårögd när jag ligger där i valplåda och tittar. 

 

Det blir såklart svårt att välja vart han skall få bo om det fortsätter  att gå bra för honom. Vi hade mycket folk på kö och i slutänden är det viktigast att matcha rätt hund till rätt ägare, och när det är en speciell och unik valp som detta blir det något extra av det . 

 

Jag planerar att para om Glänsa redan i nästa löp då vi nu endast fick en valp. Och eftersom jag älskar mina hundar blir det då med ganska stor säkerhet den sista kullen efter henne. Hon är en utmärkt mamma men för mig är hon mer min bästa vän och tränings och tävlingshund . Var valpning har sina risker och jag skulle inte förlåta mig själv om något hände henne 😍. 


Lille bäbbe eller Tjäbbe eller lillpojken  ( kärt barn har många namn) sover, äter och skriker argt när man stör honom. Att vara unik innebär tydligen att man kan ställa krav med ! Denna grabb kommer nog att veta vad han vill i sitt liv. ❤      

 
 
Ingen bild

Jessica

23 april 2018 19:32

Jisses så söt han är!! 😭😍❤

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Sångberg - 24 mars 2019 18:19

Såvida äggen var mogna vid första parningen. Var på föreläsning igår om parning, dräktighet och valpning. Mkt spännande.  Glänsa mår bra och skruttar med på promenaderna . Jag har joggat några mornar så hon få vara hemma med husse och sköta hönsen....

Av Therese Sångberg - 21 mars 2019 20:20

Jag har ju som bekant inte mätt magen som förra gången MEN jag har ju sett hur den växt och är rund så idag var jag tvungen att jämföra med ett tidigare mått. 90 cm ( det är ju nästan 1 meter!) Runt midjan . Och tittar man på magen ser man rörelser p...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Ovido - Quiz & Flashcards