Alla inlägg den 28 februari 2010

Av Therese Sångberg - 28 februari 2010 11:14

Igår åkte jag & Linn till bruksutställning med Nike & Polluxx.
Vi fick lång vänte tid som vi avnjöt med att titta på Lisa & Focus i Aussie ringen när de knep BIR:et !!!!! Grattis!!! Fasiken så kul det är att se, och mer nervös va jag för henne än för mig själv !!!

Sen va det Nike:s tur som gick och blev BIR-valp för Hans Almgren!!! Skita kul!!!Å vilken kritik!!!!! Polluxx va på sin goda sida på utställningen, showade på:-) Fick också BIR då han stod mot Lindas CM Maybelinne,( 2:a stod söta tiken Rave on Bellita och 3a CM Remy. )Grattis Linda och Seved!!!Polluxx fick den bästa kritiken på länge - jag är så stolt över honom!
Vi stannde till finalerna för en gång skull- I valp finalen va det 4-9 månader och 14 stycken , tyvärr åkte fina Nike ut- men nästa ggr tar ni det Linn:-) Polluxx fick gå två BIS finaler, en för bruksmeriterade..och den vanliga. Den bruksmeriterade var det 8 tycken (tror jag ) och där blev han BIS 1!!!!! Den dömdes av en annare domare än den som dömde  rasen, nu var det Jesper Andersson- som tyckte Polluxx va en riktigt sund & vacker framavlad hane- (Grattis Kim!) I BIS finalen dömde Fredrik Norgren och det va 15 stycken tror jag ... där blev Polluxx BIS3!!!! Vilken dag! Dock kan jag säga att jag inte va särskillt munter på de idoterna utanför ringen som stid med kampstockar och slog de i backen för att hunden bakom skulle stå snyggt! NGt stressad Polluxx som förknippar det med IPO-träningen. Samt alla andra nötter som stod och visslade och ropade på sina hundar!!Fan kan man inte ställa hunden utan hjälp skall man inte ställa den>!!!Jag fräste lite lätt åt en tjej med kampstock att hon fan fick ge sig....Nötter!!!

Här kommer lite bilder från dagen..

Lisa och BIR-Focus!!!

Nike & Linn

Polluxx BIS1      bruksmeriterade

'

BIR / BIM  CM Maybelinne och Polluxx - Domare Hans Almgren

     

Ovido - Quiz & Flashcards