Alla inlägg under juli 2013

Av Therese Sångberg - 29 juli 2013 16:55

Ï lördags hade vi ,Patrik, jag å hunna blivit medbjuden på båttur av halva familjen Östbergs . Jag vaknade exalterad och peppad men besvikelsen va stor då det regnade och va dimma. Nån timme senare lättade både dimma och regn och när svärfar Kapten Östberg Roddade ut oss från Övik var himlen klarblå å vatten i stiltje. Dagen va helt underbar, de finns inga ord hur fint och roligt det var, det får bilderna beskriva. Förutom rivsår på ryggen( efter jag bedyrat att mina hundar minnsan inte rivs då man simmar med de   )så va vädret kanon, trevlig sällskap och hundarna fullkomligt älskade att åka båt. Efter båtturen var det middag hos oss med Pattes pappa och mina föräldrar. Jag hoppas nästa ggr att resterande Östbergare ansluter till denna kanon dag ( då speciellt till middagen som bestod av surströmming   ) Mkt trevlig dag och kväll! Tack för vi fick följa med. // Här kommer bilder över båtresan och utsikten




                                                                                                             

Av Therese Sångberg - 28 juli 2013 17:51

Först ha vi vart på Ultraljud med Gnistra , det hela visade att om allt går som det skall blir Gnistra & brian föräldrar i September! super kul!


Därefter tänkte jag hinna med att uppdatera lite bilder från Polluxx date med Supertrevliga Bella. Bella som både är kopia av sin Coola mamma Princess och sin syster Nova som för övrigt är Polluxx bästa kompis! jag är spänd på ultraljudet där, jag tror nämligen att det blir super trevliga valpar för arbete, utställning men också genomsnälla familjehundar för den aktive. Dessutom har man turen att få trevliga människor att göra med Om man Vill ha valp efter Bella, Hasse,Annelie & Deras dotter Linda med familj var bara hur trevliga som helst. Är ni intreserad av en valp av den kombinationen kolla in http://bellaskull.hemsida24.se/


Först en bild på De som vi vet skall bli föräldrar- därtefter ett medley på Polluxx & Bella.


Brian & Gnistra  


 




såhär tycker  Polluxx om sin dejt Bella

       

Bella x2

             

Polluxx försöker charma Bella :-)

     

Hoppas mitt   Polluxx får bli pappa igen

   

Av Therese Sångberg - 23 juli 2013 15:58

3e veckan och promenaderna är de inte alls ngn action i - värmen el valpar? Hon går (går!!!!!) Sakta framför mig el om hon är före väntar hon mig och  går sedan i mitt tempo! Hon som alltid bruka tokspringa fram och tillbaka....Tuttarna är ganska så stora men givetvist minns man ju inte hur det va innan heller...Nä de bli å vänta och be:)

Av Therese Sångberg - 22 juli 2013 18:35

I torsdags kom Piia med Polluxx son Diesel.Vi hade nämligen planerat resa till Torneå och Ylivieska för 2dagars utställning. Resan gick förstås fort med en norrlänning och halvfinne i bilen; denna halvfinne fick även vara tolk och guide med;) vi åt och drack toppen gott och hade de bara så fantastiskt trevligt. Att vi sedan fick träffa Finlands roligaste /trevligaste människor va ett stort plus och jag hoppas vi ses snart igen! Diesel fick cert cacib och bim , därmed finuch och Gnistra Cert cacib och Bir! Därmed avbröts resan och vi valdr att skynda oss hem för att fira:)
Gnistra äter på och verka må bra, möjligtvist att hon är tröttare/segare på promenaden. Men inom en vecka vet vi-så knip tummar så länge:)

Av Therese Sångberg - 16 juli 2013 18:57

Alla som föder upp hundar har säkert som jag i tikens 2a vecka funderat vad eller om det finns något där inne. Det är inte direkt tvärenkelt att avgöra-och även om man tycker sig se små tecken så kanske man söker efter ngt som alltid egentligen funnits där? Jag tycker Gnistra är hungrig hela tiden meeeen så behöver de ju inte heller vara-så innan vi får ngt bekräftat så ställer jag mig i samma kö som er på väntar på valp och att bli en eau de luxxare -hoppas kön :)

Av Therese Sångberg - 10 juli 2013 21:38

Igår var trevliga Bella (Goblinwalley) här och datade - även idag va hon på besök-Polluxx och hon tyckte mkt väl om varandra och det hela slutade med två lyckade parningar. Bella är en super trevlig tik och verkligen en snygg brud -nu hoppas vi det blir Bella & Polluxx valpar.Jätte trevligt att träffa hela Belkas familj också.

Gnistra då? Jo hon är hungrig och tigger-igår tappade Patrik ett salladsblad på golvet och hon kastar sig hej villt för att få tag på det, beredd att offra allt för de lilla salladsbladet:) annars är hon lika pigg som förut.//dags att mata matvraket /therese

Av Therese Sångberg - 8 juli 2013 21:24

Som förra gången kommer jag att skriva om Gnistra här - Så jag måste ju börja med vår resa till Prag .


Vi åkte söndagsnatt ( 1 vecka sen ) nattåg till Arlanda för att flyga till Prag. Gnistra lika cool som alltid svansviftande och avslappnad på flygplatsen. Lika så var hon där jag tog ut henne från buren i Prag.


I Prag så mötte Tyna (Jitka - Brians ägares dotter oss ) Därifrån efter buss, tunnelbana och Bil var på vi plats för att möte Brian. Mina förväntningar va höga efter allt jag hört, sett och läst mig till- och dom om min förväning så överträffande han mina föräntningar ! Brian är en smidig kille som är trevlig, vänlig karaktär och svansviftande. Han älskar att arbeta och det syns. Han har vacker färg stort huvud och grov benstomme. Utöver att han va trevlig var han social och frammåt- en riktigt stabil kille.  Vi pratade hund hela kvällen och huxx fluxx hade vi en första parning.


Dag två så inledde kärleksparet morgonen med morgonkärlek ;-) Efter det Visade Tyna mig köpcentrum och på kvällen begav vi oss till en park för hundbus.


Onsdag- Kärleksparet på gång igen, Därefter mot Prag för att få en visning av hela Prag på tre timmar. En fantastiskt stad! På kvällen åkte vi till Jitkas figurant och fick se Brian träna- Vilken fröjd för ögonen. !! Jitka är duktig och ser allt- imponerande vilket team.


Torsdag började morgonen som vanligt- Love is in the air! Därefter va det konsert dags :-) Inhemska band som var med i en sångtävling.- en riktigt trevlig dag .


Fredag hemresa:(


Prag var en otroligt trevlig stad, hundarna jag mötte lika så- men jag vet att i Jitka, Tyna och Veronica har jag vänner för alltid. Sympatiska, duktiga och hundkunniga men ändå med glimten i ögat. Jitkas mat- ja den var ngt utöver det extra ! OMG vad jag ätit... så himla gott. Skulle ljuga om jag sa att jag inte druckit gott med.....


Jag vill passa på att tacka de största tacket till Jitka för att vi fick låna Brian - en härlig hund som uppfyller alla mina krav. jag vill också tacka för boende, god mat och trevligt sällskap. Även om jag vann spelet vi spelade den kvällen ;-)  Tack till Tyna som släpat runt mig på sightsing ! och för din vänlighet! Och  Veronica för din vänlighet och glädje! Jag saknar er- och ja..... jag vet att ni översätter detta på google translate så jag översätter inte till engelska ;-)))))


TACK!!!!   Nu återstår bara att se vad eller om det finns ngt i Gnistras mage - Istället för lovprisa Brian, Jitka eller ngn annan så låter jag lite bilder tala för sig själv :-)


           


Jitka & Brian  

   

Jitka & Gnistra

         

Skapa flashcards