Alla inlägg under maj 2016

Av Therese Sångberg - 23 maj 2016 18:56

Ni kanske undrar varför det vart så lite uppdateringar kring Pixa. Orsaken är den att dagarna innan Pixa skulle komma till mig insjuknade Pixa och fick inte behålla någon mat. Troligvist har hon blivit smittad av ngt . I det tillståndet hon var så kändes det inte aktuellt att transportera en dräktig tik 70 mil då hennes välbefinnande är och förblir det viktigaste. I och med detta så kontaktade jag såklart SKK för att se vad de ansåg och rådfrågade dem. Tillsammans med Skk som rådgörande part var beslutet enkelt. Pixa fick stanna hemma hos Matte Outi som är veterinär och kan ha koll på henne 24h / dag . Inte direkt enligt vår grundplan men att transportera Pixa i det skicket hon var fanns inte i min eller Outis värld. Det som är beslutat är att så fort valpar och Pixa mår bra ( tidigaste en vecka efter födsel då vi följer jordbruksverkets regler ) skall valpar och Pixa transporteras hit till mig . Fortsatt håller jag förstås all kontakt med er valpköpare som står på tur för valp . Nu hoppas vi förstås att de små i magen mår fortsatt bra samt att förstås Pixa får må bra. Hon har nu fått ätit Eucanuba intestinal puppy för magen och det verkar ha hjälpt. Ett önskemål från min sida är att det hela går smidigare i fortsättningen och att vi nu får ha lite tur med.,,,. :-)Nu ser vi fram emot valpar och håller tummen att allt skall gå bra för de små och Pixa. Pixas midjemått är idag 76 cm , vi hade kanske hoppat på en större mage men huvudsaken är att hon mår bättre :-)

Av Therese Sångberg - 19 maj 2016 16:55

Magen är nu 75 cm och strax beger vi oss in i de två sista veckorna. 

Matte till PIXA har vart orolig då hon inte mått bra,inte velat äta .

Hon är inte överdrivet rund så med hopp om lämpligt antal istället för fotbollslag :) 


   

Ovido - Quiz & Flashcards