Alla inlägg under mars 2015

Av Therese Sångberg - 26 mars 2015 19:30

Eftersom Polluxx haft problem med bakbenen och till och med balansen så ville jag kolla vad det är . Vi går ca 1 ggr per år till vår vetrinär Regina som går grundligt igenom honom och idag var det dags igen .
Tyvärr så var det inge uppiggande svar ... anledningen varför han är så stel och har dålig balans bak är pgr av musklerna som dragit ihop sig för att avlasta smärtan han har i ryggen vid en kota.
Jag valde att inte röntga- inget förändrar hur ont han har och jag kommer ändå inte välja att behandla det annat än med rehab och smärtstillande. Min tanke och plan är nu rehab med laser och massage på både muskler och rygg sen - bära eller brista !
Bättre kort och roligt liv än långt och tråkigt ....
Jag vet vad Polluxx tycker om att göra , och de ska vi fortsätta med efter vi påbörjat behandlingarna med laser .
Han betyder verkligen ALLT för mig och jag tänker göra allt för att ska få ha ett bra liv så länge som möjligt ( under humana förhållanden ) men att se honom ha så ont som när Regina tryckte och checkade honom...fick mig att inse att jag bara har honom till låns och jag vet inte ens hur jag ska klara mig utan honom den dagen han försvinner ur mitt liv. ...
Jag hoppas vi får många år tillsammans och att vi hinner ut i veteran klass i sommar . Jag kan ju inte ge upp nu, lägga mig ner och vänta ! Jag ska göra allt för att få honom att må bra !.
Polluxx är en fantastisk hund, de vet jag att alla som träffat honom tycker med - och att höra idag att han är 8 år och som en valp i huvudet men hans kropp är som en 12-13 årings kropp av mindre hund får ju till och mig att förstå...att vi måste göra det bästa av situationen så han får fortsätta vara den bästa fantastiska hund han är,den tid vi har kvar tillsammans. De blir vila och ingen träning - tävling har vi sen länge lagt på hyllan..
Som ni förstår finns inga ord hur ledsen jag är ..tårarna har runnit flera gånger idag ... men nu får jag hoppas att rehab får oss på rätt köl och att han har många fina år kvar.

Av Therese Sångberg - 16 mars 2015 18:06

Nu ha jag både skruvat konsoler samt fått till sladdarna så nu är våra sänglampor på plats!
Tyvärr dålig kvalité på foton men jag är mkt nöjd! Kanske mest för jag gjort allt själv;)

Av Therese Sångberg - 15 mars 2015 15:23

Rummet vi målat taket och väggar i har nu blivit klart! Tack Emmi och Samuel för hjälp med lister och allt vad de heter!

Rosafärgen! !! Vi målade vitt

Dörrar är kvar att måla- men lister runt sitter!

Ny färg på denna bräda som vart furu

Emelie skruvar upp gardinstång

Nya gardiner i turkos!

Kontoret med skrivbord skall inte vara i detta rum men tills rummet bredvid är klart få det stå i ljuset :)

Växterna stortrivs!

Hallen uppe fick också fina nya lister (inte för den hade några men ;)

Av Therese Sångberg - 14 mars 2015 21:14

Jag tror inte ni förstår hur mycket vi uppskattar er Hjälp Emelie och Samuel- ni är guldvärda! Kunskap och idéer blandat med massor av skratt :)Tack igen!

Av Therese Sångberg - 14 mars 2015 10:04

Ååå vad jag myser i Faresta - trevliga grannar, solen lyser på oss då den är framme och vårt hemma fixx är som Patte säger - B-fixxarnas rum...:D
Nu ligger allt fokus på ladugården - den ena halvan var uppallad och urgrävd. Detta är inget vidare alternativ då de känns som de rasar ihop snart. Så innefixx får vänta . (Utom rummet som vi målat tak och väggar - hemma fixx B-stil ) visst ska jag erkänna att vi säkerligen kunnat göra det hela bättre ...men nu är det iaf vitt och fint så sett ...
Annars blir de lite rapportträning med hunna och ev spår med Glänsa idag.

Av Therese Sångberg - 12 mars 2015 19:56

Idag va jag å skulle shoppa gardiner och blev helt besatt av en lampa- skrek till kusin Emelie att den blir det! Innan jag tog prislappen
....tyvärr kändes 3000 kr liiiite mkt för mig just idag ....kanske imorgon? ??

Av Therese Sångberg - 12 mars 2015 05:30

Ute på morgonpromenad och klockan är snart halvsex - jag ser dessutom vart jag sätter mina fötter! Det är gryning och vad jag kan avläsa väder blir det nog samma strålande sol som sista dagarna .
Månen uppe på en sida och solen har ännu inte stigit. ...men färgar himlen rosa röd . Glänsa och Polluxx busar med varandra och energi fylls på . Våren är på intågande och säkerligen lite aprilväder där imellan .
Vi har målat lite i huset men nu ligger full och all fokus på att få ladugården att stå kvar . Vi har först Samuel min kusin man som är hjälpreda men även kontakt med några andra vi hoppas nu kan hjälpa till så vi får bukt med den . Iaf så den står .
Nu måste jag skynda hem ! Mot jobb snart !

Av Therese Sångberg - 2 mars 2015 19:21

Om Nån månad ( tyvärr nån vecka för sent för svensk vinnare ) fyller världens bästa kompis och följeslagare 8 år. Vilka fantastiska 8 ÅR vi haft -
Han har 9 BIS-bruks ,med flera  BISbruks 2,3,4.
Utöver det har han 5  stycken BIS och otaliga BIS2,3,4 .
Han blev som debutant i Norge i uhkl BIR och BIG1 på INT utställning.
Därefter har han även BIG2,BIG3 och BIG4.
Ganska precis efter två års dagen fick han titeln KORAD- då hade han LP1 och LP2 redan, de fick han vid ett års åldern.
Mycket mer har han hunnit med, Vi åkte till Norge och Finland när han va nyfyllda två år och tog certen med, samtidigt fick vi uppflytt till högre och han fick den finaste av finaste titlarna som ganska färsk 2åring- svensk utställningschampion. Då fick han ju också CIB och CIE samt NORD-uch.   Efter det har det blivitnågra fler titlar, Men i det stora hela har hans skada satt stopp för mycket med... förutom att vara den bästa vän och kompis man kan tänka sig.

Polluxx vann 2009- Årets allroundbriard, 2010 och 2012 Årets utställningsbriard. Utöver detta har han så fina avkommor att han vinnit Årets avelhane 2014,2013 och 2012. Några år som vinnare på Umeå brukshundklubb- Årets utställningshund kan vi också lägga i bagaget. Nu har säkerligen jag missat nått som han har vunnit med... (det är typiskt mig )  


Han är en hane med massa hjärta  och har flera gånger fått parningsförfrågan från olika länder förutom Sverige. Men med mig i spetsen och mina krav har det nog onte blivit så mycket parningar som han själv skulle velat. :D


Förutom snygg och duktig ,trevlig har han alltid och jag hoppas det fortsätter vart en vän som ställer upp på allt- jogging, skidor mm.- Det enda jag kan säga han vart riktigt dålig på är vallning- han var alldeles för mattekär för att äns titta på fåren :-)


Han och kommer alltid va min one in a lifetime hund- Ingen är som min guldpojke, Älskade Polluxx <3


Hoppas vi får flera många år tillsammans- för utom honom är jag inte hel i mitt hjärta!


     


Skapa flashcards