Direktlänk till inlägg 11 april 2018

12 dagar kvar till ankomst ....

Av Therese Sångberg - 11 april 2018 17:46

Idag är det 12 dagar kvar till Ankomst , dvs om vi räknar från första parning  😃 när var och hur detta kommer ske vet vi förstås inte än. 


Glänsa beter sig fortfarande för henne normalt ute, springer och busar men jag ser att det blir mindre och mindre av leken. Hon är jäkligt pigg även om de är liiite tungt att hoppa upp i vår säng på kvällarna..

Och att hon pustar och suckar när hon lägger sig MEN upp är hon lika snabb upp som hon alltid vart  ( dvs om de gäller mat och katter) 

Idag är första ggr jag sett henne bädda och fixa i sin Biabädd innan hon damp ner för att ta en powernap medan jag städade. I magen har jag känt små sparkar och det är en härlig känsla.  


Måtten idag  tar vi med en klackspark ( Jag tror hon nämligen hinner dra in magen där när vi mätar vilket gör att ibland har hon super mkt och ibland superlite ( så lite som en liten tunna kan ha) men de följer iaf tidigare trend 


Bak      mitten        fram     midja  

78            86              89       87


Kroppen är rätt rak och bred , men hon är iaf glad ❤        

 
 
Ingen bild

Jessica

11 april 2018 23:40

Hon är så fin!😍
Vad mycket snö ni har kvar däruppe.☃️ Följer med spänning dagarna som är kvar nu. 😁

Therese Sångberg

15 april 2018 20:06

😍😍😍 Glänsa hälsar och tackar ! I helgen har mkt snö försvunnit men det ligger mkt än:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Sångberg - 24 mars 2019 18:19

Såvida äggen var mogna vid första parningen. Var på föreläsning igår om parning, dräktighet och valpning. Mkt spännande.  Glänsa mår bra och skruttar med på promenaderna . Jag har joggat några mornar så hon få vara hemma med husse och sköta hönsen....

Av Therese Sångberg - 21 mars 2019 20:20

Jag har ju som bekant inte mätt magen som förra gången MEN jag har ju sett hur den växt och är rund så idag var jag tvungen att jämföra med ett tidigare mått. 90 cm ( det är ju nästan 1 meter!) Runt midjan . Och tittar man på magen ser man rörelser p...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Skapa flashcards