Alla inlägg under maj 2013

Av Therese Sångberg - 19 maj 2013 18:30

Idag har vi vart i skeppsmalen - Njut av bilderna- det är underbart där!

                                                                                                           

Av Therese Sångberg - 10 maj 2013 12:36

Här kommer bilder på alla brudar - vill ni att jag ska ta bort er bild så hör av er....


vi börja i 50 tal, därefter 60,70,80,90 och 2000  fast först mina snygga frisyr som syster gjort på Salong Cammen


                                                                       

Av Therese Sångberg - 5 maj 2013 15:06

BRUD FÖR EN DAG

största tacket till syrran på Salong Cammen som gjorde superfin frisyr- så snyggt! Å roligt att jag fick va med och fick ha sån fin klänning (festprissen) undra om man ngnsin få känna sig så fin igen?:)

Av Therese Sångberg - 2 maj 2013 19:09

Oj va längesen vi tränade så mkt som vi gör nu. Gnistra tränas ganska flitigt vilket hon förtås är nöjd över.


I går tävlade vi apell rapporten -


261,5 poäng med 40 poäng nollade- det får vi vara mkt nöjd över- och det viktigaste- fullt på rapporten.


Platssligg 10-10

Fotgående- 8,5-9

framförgående 0-0 (Stod över)

LÄggande under gång 10-10

Inkallning 9,5-9

Apport 7-7

Hopp över hinder 10-10


tror det va allt?? Bud föring 0- eftersom hon sprang till domarna först sen mottagren.
Men järmans så trevligt folk det var på Timrå brukshundklubb- Stor eloge till Alla ni som hjälpte oss att klara detta- Hjälpsamma till 1000! och trevliga :-)


Nu blir det att träna trean för att försöka få till fjärren , det moment jag kommer lägga focus på, Inkl kryp för lägre.


Polluxx är stel och inte helt 100, förra veckan fick han massage och idag laser som han reagerade mkt på. Jag hoppas vi ser en förbättring inom kort , men det är alltså den gamla skadan som spökar.


Nu kommer ett sammandrag hur djurkomminikationen- Och om ni tycker Polluxx är en diva- Läs inte- det lär bara förvärras ;-)


Polluxx


Vi är en stark familj, vi allihopa.
Vad ska jag göra? jag vill kunna allt!

Jag vill vara med och gärna under allt.

jag har ett starkt mål, att visa vem jag är.

Vi kan alla vara bra på något.

jag väljer alltid det som är bäst- jag vill vara bäst.

Att kämpa är min glöd.

Uppleva världen är en annan.

Jag har bråttom ute   (( NÄHÄÄÄÄÄÄÄÄ drar mig i princip överallt)

jag vill kämpa, kämpa för min rätt

Att visa andra att jag är en individ med starka åsikter

Ljud kan ibland göra mig osäker.

När ljuden kommer på långt håll och jag inte direkt känner igen de.

Åka bil är roligt och  betyder meningsfullt.

jag är hjärtat i det hela

¨Följer jag med är jag stjärnan

matte du visar jag gör

Känna lugnet det har jag svårt för

jag vill inte missa en sekund av mitt liv

Vad skulle mitt liv vara utan mig ????

jag älskar att mysa ( visar en bild då han slickat matte/husse i ansiktet)

jag bara är den jag är och jag gör det bra!

Att finnas till är mitt måtto

Visar en bild då han sträcker ut båda frambenen växelvis

jag kan gärna äta fler tuggben,jag tuggat bäst på höger sida

men de fixa sig ,den vänstra har inte tagit stryk än

Mina tassar kan vara ömtåliga- tänk på det


Sammanfattning från mig- när jag läste det skrattade jag ömsom grät- min lilla Polluxx- skulle det vara ngt som inte jag tyckte stämde är det att inte kunna känna lugnet :-) men resten är sagt av en stjärna :-)


Gnistra


vem är jag ? Vem vill du jag ska vara ?

Jag är en färggrann individ.

Vill ALLTID vara matte till lags.

Är jag duktig får jag godis och mat går alltid ner hos mig.

Jag tycker om när saker händer och vi går utanför våra ramar

jag kan titta på de som är innanför ramarna men själv vill jag vara utanför

Jag kan hämta 3-4 leksakeroch lägga ner de på golvet  samtidigt och undra vem jag skall börja med men i själva verket vill jag ha en lekkamrat

Allt kan vara upp och ner men jag består

Jag känner mig trygg imig själv och kan bestå andra med min visdom

-Visar en bild då hon lägger upp tassen på en annan hund som för att leka

jag tycker att jag fastnar med min päls så den kan faktiskt vara i vägen

Men matte kan du borsta mig på ett mjukare sätt ovanpå och mjukare sätt innerst mot huden ?

Gärna för ofta får du borsta det gör inget.

Matte vad tänker du på nu ?? ( Matte läser just då vad Polluxx berättat)

Är vi inte två i detta samtal?

Vi hundar i hushållet släpper loss, kan inte ni göra det också?

Använd er fantasi mycket mera.Livet blir så mkt roligare.

Korta eller långa promenader vad spelar det för roll? jag vill bara veta vad målet är. Vart är vi på väg?det är det viktigaste för mig.

Att bara gå är ju inte roligt,det är målet sopm gör mig glad.


Sammanfattning av mig- ja de låter som vår Gnistra- vem vill du jag ska vara ? jag gör allt för dig matte !:-)


Massage, laser och djurkommunikation är gjord av Caroline på hippotreatment.  TACK:-)







Ovido - Quiz & Flashcards