Alla inlägg under maj 2018

Av Therese Sångberg - 8 maj 2018 15:00

Idag är Så är Tjäbbe 16 dagar och några timmar det Firade han med att få sin första avmaskning- Något som inte var populärt ! Han hade nog tänkt fira med en mjölkdrink istället :-)


Han växer som bara den , och eftersom han inte ryms i vägen så vet jag inte exakt vikt längre. Ögonen är öppna och jag tror faktiskt han ser mig ( Önsketänkande då jag ligger i valplådan och an kommer fram för att lägga sig på armen el dyl )

Hörseln ser jag kommer mer och mer med, idag när jag dammsugade vaknade han till men somnade om förstås.


Tjäbbe har fått vart ute i solen två ggr nu , Och det är tur han har en nanny ( Fenixx ) För Glänsa får lite spring i benen och busar till det och då kliver den självutnämda nannyn in  och tar över...Sköter dessutom Hygienen på Tjäbbe. Även om Tjäbbe kan pinka å bajsa själv ;-)


Han har en underbar färg och så fort jag får en liten mer syn av hur han ser ut och hur han är kommer jag kunna ta ett beslut hurvida han skall flytta och vart. Det känns hemskt att inte kunna lämna svar men jag vill heller inte sälja grisen i säcken som man säger.


Glänsa är en fantastisk mamma och med den nya nannyn i huset så ser jag riktigt fram emot kommande veckor med alla . Det är ett lugn i hela flocken som gör att det är skönt att ha denna trygghet.


Nu kommer Tjäbbe-Bäbbe Bilder !                  


Av Therese Sångberg - 7 maj 2018 06:00

Näää det är förstås inte namnet som är inskickad till SKK.


Det skulle kunna vara maxx of all men nääää Tjäbbe var själv i kullen och har en roll att axxla. Han har en gammelmorfar som var den största stjärnan av alla : Polluxx och och alla mina hundar har stjärnnamn . Vad det stamtavlenamnet blir hoppas jag vi ser på SKK i veckan. Ni får hålla till godo. 



Jag har fått kommentarer på facebook ibland när jag fotat Tjäbbe vart Glänsa är. Jag vill för er som inte haft en valpkull förtydliga  att även en mammahund  äter och måste göra sina behov.  


I lördags och söndag var jag och Fenixx på tur och tänk er när Patte skickar meddelande 6 på morgon att Tjäbbe stod och bajsade själv!? Vilken happening. 😂👏👏👏


Som parantes vill jag också berätta att Fenixx test på homo/hetrozygot kommit från Tyskland. Fenixx lämnar både Svart och Fawn. Vilket är superkul för mig 😍 dessutom ligger mycket bra färger I Fawn bakom Fenixx.     

Här kommer en bild på Fenixx som Slutade som 2a bästa hane på Lördagen men Bästa Hane ,Bäst i Rasen och Bäst in Show 2 på Söndagen.

 


Ovido - Quiz & Flashcards