Direktlänk till inlägg 15 april 2018

Dag 56

Av Therese Sångberg - 15 april 2018 20:06

Dag 56 och förhoppningsvis får vi en härlig fin vecka . Även om Glänsa har det lite tungt när hon lägger sig. ( vilket hon gör ofta nu för tiden för att sova )


I magen känner man små sparkar eller ett litet huvud när lilla valpen vänder sig. Jag tror inte att de kommer att komma ett helt fotbollslag, hon är inte jätte tjock trots att hon ökat mellan 15-25 cm på runt magen på mätplatserna. Men jag hoppas förstås det skall komma ett lämpligt antal och att allt skall gå bra. 


Glänsa sover bitvis i biabädden vid valplådan och bäddar  men mest vill hon sova med mig.:) 


Idag har vi ställt i ordning allt som kan tänkas behövas vid en valpning.  Nu får de komma fast jag har förstås inget emot att de håller sig där inne tills nästa helg 😍


     

 
 
Ingen bild

Jessica

16 april 2018 13:58

Hon ser nöjd ut med tillvaron trots att hon måste stå ut med att bli buffad på inifrån magen och lägga på sig hullet. En spännande vecka väntar nu då. 😍 Kommer kika in här stup i kvarten hehe.. Hoppas verkligen att valpningen kommer gå bra och att det inte blir allt för långdraget och jobbigt för henne.❤ Stort lycka till dig med när det blir dags, jag håller alla tummar och tår härifrån!😊
Soliga hälsningar från ett vårigt Västerås!🌞

Therese Sångberg

16 april 2018 19:22

Det tackar vi för! Skall precis skicka upp ett inlägg , där kommer lite mer bilder 💕👍

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Sångberg - 24 mars 2019 18:19

Såvida äggen var mogna vid första parningen. Var på föreläsning igår om parning, dräktighet och valpning. Mkt spännande.  Glänsa mår bra och skruttar med på promenaderna . Jag har joggat några mornar så hon få vara hemma med husse och sköta hönsen....

Av Therese Sångberg - 21 mars 2019 20:20

Jag har ju som bekant inte mätt magen som förra gången MEN jag har ju sett hur den växt och är rund så idag var jag tvungen att jämföra med ett tidigare mått. 90 cm ( det är ju nästan 1 meter!) Runt midjan . Och tittar man på magen ser man rörelser p...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Ovido - Quiz & Flashcards