Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Therese Sångberg - 12 februari 2010 10:02

Sol,-20 och sovmorgon till 9!Underbart!Tog en kortis ut för att fota, när jag kom in för att blogga insåg jag att sladden ligger i umeå ... Så bilder komer på måndag!

Idag skall vi laga mat,fixa för syrrans kille 40 års dag, men först skall vi åka skidor i solen. Spännande...
Jag tog en sparktur med Polluxx igår, han springer som en tok....Å speciellt då vi började svänga hem och vi har en lång backe upp till mina föräldrars hus(de bor på ett litet berg)- Han drog mig halva backen i full galopp- det sprang nämligen tre råddjur uppför backen före oss,,, Snacka om att det gick undan, å stopp på herrn det gick inte heller!Hoppas verkligen Patrik och Polluxx kommer sig till start iår.

Gnitsta har haft fullt upp med syrrans barn, som kom på besök igår. De lekte flera timmar med bollar mm.Kul hade de och jag har bestämt att på lördag på festen får Gnistra följa med Pelle och Ville hem efter middagen så slipper hon vara med på festen i massa stök och bök. Syrran bor nära lokalen där 40års festen skall hållas så det blir bra. Castor och Polluxx klara sig själva och får stannan i mina föräldrars hus.

Igår när vi kom till mamma & Pappa hade nog pappa blivit less på mina samtal ang bilen ( den startar nästan aldrig när det är kallt för batteriet laddar ur, dessutom så få vi flera timmar innan vi skall åka någonstans börja förbereda för resan genom att hålla koll på att motorvärmaren verkligen är igång). Så Pappa ringde mig och sa att ett nytt batteri stod innanför dörren så nu kunde Patrik få byta vårt gamla! Mina föräldrar är så fantastiska, de hjälper alltid till och det är aldrig problem för de att hjälpa varken jag & Patrik eller Syrran och hennes familj. De är så snälla.... sånna här föräldrar växer verkligen inte på träd- så jag och Patrik får vara glada att vi har de!Å hunna är nog extra glad med för de ylar hela vägen upp till mina föräldrars hus, studsar och blir helt tokig. Igår bjöds det på massa leverpastej, och promenader med pappa:-) Dessutom får man sovmorgon då pappa skyndar sig ut för att ta morgonpromenaden....WE LIKE!

Ovido - Quiz & Flashcards