Direktlänk till inlägg 14 februari 2010

Härlig helg

Av Therese Sångberg - 14 februari 2010 20:22

En helg går så fort!jag tycker som vanlligt att jag har massa med planer för vad vi skall hitta på,Oftast så hinner jag inget av de-Lika så nu. Vi har myst och ätit gott (som alltid hos mina föräldrar)  40 års festen var jätte trevlig med massor av roliga människor. Och det är alltid tråkigt när man skall åka hem igen på Söndagen.... Fast med oss har vi alltid massa mat för att fylla på kyl /frys!
Gnistra har haft en otroligt lärorik helg med massor av Miljöträning ,( med syrrans barn,massa skällande hundar som bor runt om kring mina föräldrars hus, mammas säng ;-) samt har hon faktiskt spenderat massa tid själv ute , riktigt kaxig var hon när hon sprang in och ut genom dörren. Polluxx spenderar sin mesta/bästa tid ute på gården också,,, Medan Castor hela tiden måste övervaka sin idol- min pappa...
jag såg att SKK nu varnar för kennelhosta, något som fleratelt hundar haft. Dock har mina klarat sig ännu och jag hoppas det förblir så men man kan inte låta bli att förundras hur folk tänker när de åker på ex träning med sina hundar och vet att de har kennelhosta samt hur smittsamt det är.....
En rolig Nyhet är att Lilla Diesel nu är helt friskförklarad- Så skönt Piia!Och den 28 skall flera Polluxxvalpar på utställning igen... Spänannde!
Nu skall jag snart lägga mig på soffan, har träningsvärk efter all dans igår... Otroligt roligt att få dansa loss med mamma också.
jag skickar en extra alla hjärtansdags hälsning till Mamma och pappa- tack för allt!Samt till Syrran och hennes man med barn!
Jag har sagt det förut och säger det igen, vilken fantastisk familj jag har!Enkla, roliga att umgås med dessutom trevliga och hjälpsamma!!!!  Det är alltid roligt att åka hem till Bredbyn... Hoppas bara att nästa gång inte blir för långt bort, och att jag inte har någon tävling eller annat planerat in då!   Ha en bra alla hjärtansdag,mina vänner!

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Sångberg - 24 mars 2019 18:19

Såvida äggen var mogna vid första parningen. Var på föreläsning igår om parning, dräktighet och valpning. Mkt spännande.  Glänsa mår bra och skruttar med på promenaderna . Jag har joggat några mornar så hon få vara hemma med husse och sköta hönsen....

Av Therese Sångberg - 21 mars 2019 20:20

Jag har ju som bekant inte mätt magen som förra gången MEN jag har ju sett hur den växt och är rund så idag var jag tvungen att jämföra med ett tidigare mått. 90 cm ( det är ju nästan 1 meter!) Runt midjan . Och tittar man på magen ser man rörelser p...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Ovido - Quiz & Flashcards