Direktlänk till inlägg 4 februari 2010

Miljöträning, Polluxx-träning & jobba övertid

Av Therese Sångberg - 4 februari 2010 21:29

Sjukdom leder oftast till någons kvälls övertid- för att hinna jobba ikapp... Ikväll var min kväll... satt där på kontoret själv... mkt hann jag och övertiden jag hade tänkt i helgen kanske inte äns är nödvändig.

Igår var Patrik & Gnistra och gjorde stan- som det par de här ( Hela - Patrik & Halvan- Gnistra) Gnistra hade inga problem utan travade på bland kaoset,snö, snöröjning,bussar,och människor. Hon har en tendens att vara glad- igår då det var extra mkt folk- var även hon extra glad- numera funderar jag om det inte är lite flat i henne- svansen och hela bakdelen rör sig!

Polluxx och jag tränade lite lydnad, det gick så bra och vi hade så roligt. Han är verkligen peppad efter de nya träningsmetoderna på både rutan och vittringen- och kul tycker vi båda att det är också. Vi började träna lite frammåtsändande... ngt vi skall jobba vidare på. I helgen måste jag ta tag i att borsta hans päls- utsällning snart och han och Nike skall iväg- Spännande med Nike debut!
Hon är otroligt fin och det skall bli kul att se vad domaren säger, dessutom är hon en rolig tjej med mkt lek!

Castor har fullt upp med Gnistra, hänger hon inte i skägget(som jag fått klippa bort) så är det i en läpp,öra,svans- ja allt hon kommer åt!Han har dock inget emot det utan tycker det är kul att få vara farbro.

I helgen blir det skidor, melodifestival och mys- nästa helg bär det ju iväg til Bredbyn och det kanske inte blir lika lugnt då     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Sångberg - 24 mars 2019 18:19

Såvida äggen var mogna vid första parningen. Var på föreläsning igår om parning, dräktighet och valpning. Mkt spännande.  Glänsa mår bra och skruttar med på promenaderna . Jag har joggat några mornar så hon få vara hemma med husse och sköta hönsen....

Av Therese Sångberg - 21 mars 2019 20:20

Jag har ju som bekant inte mätt magen som förra gången MEN jag har ju sett hur den växt och är rund så idag var jag tvungen att jämföra med ett tidigare mått. 90 cm ( det är ju nästan 1 meter!) Runt midjan . Och tittar man på magen ser man rörelser p...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Ovido - Quiz & Flashcards