Direktlänk till inlägg 26 juli 2010

lite träning men mkt lerbad

Av Therese Sångberg - 26 juli 2010 20:34

Veckorna rinner iväg, och så bra jag blivit på att skylla på värmen för att inte träna....(dock går det bra med långa promenader och joggning- tills igår söndag då mitt lår kajka igen).
Patrik och Gnistra har vart här i helgen och höglöpet verka ha passerat för P är inte alls intreserad av henne - skönt!
Små korta träningspass tar vi, och jag skall erkänna- inte så genomtänkta, och inte så fantastiska bra pass heller..
Dock idag fick jag ett oväntat samtal som fick mig att peppa till mig. Efter en Timme i telefon med Lollo ( Zalle s matte) så insåg jag att jag kan ju inte sitta bara å fördriva tiden, och nöja mig med det här som vi uppnått ! Så när jag kom hem tog jag hunna och tränade både Gnistra och Polluxx. (Patrik körde igenom en ngt överpeppad Castor :-) Gnistra tycker att läggande under gång är det roligaste som finns, och gör numera det på varje kommando..Men skan den som ger sig och innan jag fick av planen med henne hade vi kört igenom hela lydnadsettan och lite träning varje dag nu så borde hon  kunna starta ettan i höst/snart.
Polluxx och jag nötte rutan( som vanligt- tack Lollo för tipset- dock svettigt för mig men i rutan var vi båda tillslut) !!Efter det körde vi inkallningar med raka sättanden, och BH programmet. Det gick fint och för första gången på länge är jag tävlings sugen.
Castor & Patrik skall jag anmäla till tävling eftersom en peppad Patrik tyckte de kändes så otroligt bra idag .
Gnistra och Polluxx är anmäld på utställning nästa helg- Västerbottens kennelklubb har en Inoff (som Gnistra får gå) Och västerbotten mästaren för Polluxx.
Därefter har vi anmält till Höstdubbeln som Umeå/Nordmaling brukshundklubb har ( info finns på www.ubhk.se ) Och jag tror vi kan ta en tripp till Sundsvall i höst för en skk där, ( Skulle vara kul att ses där Lollo- dock tycker jag först att du skall skaffa en hemsida/blogg ;-) som vi kan gratta dig på- och tack för peppning och samtal idag!
jag vill också passa på att tacka Katarina med Tage som gjort den nya hemsidan, när min dator jävlas, och Carita (svallisens ) som alltid håller mitt humör uppe och skickat massor med roliga länkar/bilder mm..

Nä nu skall jag kolla eventuella tävlingar- sugen peppad,,,, för idag iaf!

 
 
Ingen bild

Lollo

27 juli 2010 13:40

Hej igen:-) trevligt samtal som sagt:-)kul att du blev peppad att komma igån igen, d blev jag också men får ta´t lugnt med ryggen ett tag till. Lycka till!! vi hörs:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Sångberg - 24 mars 2019 18:19

Såvida äggen var mogna vid första parningen. Var på föreläsning igår om parning, dräktighet och valpning. Mkt spännande.  Glänsa mår bra och skruttar med på promenaderna . Jag har joggat några mornar så hon få vara hemma med husse och sköta hönsen....

Av Therese Sångberg - 21 mars 2019 20:20

Jag har ju som bekant inte mätt magen som förra gången MEN jag har ju sett hur den växt och är rund så idag var jag tvungen att jämföra med ett tidigare mått. 90 cm ( det är ju nästan 1 meter!) Runt midjan . Och tittar man på magen ser man rörelser p...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Ovido - Quiz & Flashcards