Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

Längesen blogg!

Av Therese Sångberg - 5 maj 2010 19:20

Sådär... nu tog jag mig äntligen tid att blogga... var ska jag börja?


Polluxx har hunnit fylla 3 år, det firade han givetvist med en tungapoort som han vaktar med sitt liv!(ngt som han inte alls gör annars vid ex ben mm... så den måste vara värt sin vikt)
jag har även tagit upp träningen eftersom det är lydnadtävling i helgen, dock har vi gått från 10a på rutan till 0!!!!! Han springer inte äns in i den, och gör han inte det blir det ingen tävling. Han ha vart mer sugen och sexuell efter prinsess-parningen och det är egentligen i slutet på förra veckan han kunde gå fot med mig för första gången. Vittringen och resten gör han iaf. Kul har vi och han är ju så rolig min mysPolluxx. Utställning på söndag igen, både med Gnistra och Polluxx.

Castor & Gnistra ha börjat på hunddagis(4 veckor) de är aspiranter på Forslunda Hunden som yrket utb- och gissa om de är trötta när de kommer hem! men roligt har de, eleverna skiver utförligt vad de gjort under dagen och de gör allt från lydnad till borstas:-)

Massa Polluxx barn ha vart på Utställning igen- DFs Prozac har hunnit med att blivit BIR och BIG2 ! Grattis !!!
CC Svea har blivit BIR ,BIG och BIs-R där fler CC vvar var i spel , alla med Hp! Grattis allihopa!

Prinsessan verka vara med valpar, så med lite tur så kommer fler Polluxx babys om några veckor- jag längta och det vet jag fler som gör.

Våren har ju äntligen kommit , vilket innebär bad för Polluxx, morgon middag kväll... grus på golvet och sängen får mig nästan att tro att jag är tillbaka på Dominikanska respubliken där jag bodde tre år.... sand eveywhere!!

Lisa med Fritz och Focus va här lördag till söndag...7 Hundar i vår lägenhet varav 4 hanar över 2 år- och inte ett gruff eller bråk... Vilka vovvar!Otroligt skönt att kunna umgås med alla hundarna att vara lösa.... Vi grillade och mös på kvällen, riktigt roligt- tyvärr skall hon flytta snart och vi tappar en riktig vän!

Som sagt försöker träna så mkt jag hinner, Castor är på¨hugget- anmäld till en tävling så nu får han vila till sig( en bland de få som vilar sig i form) Gnistra ha apporterings problem, men hopp över hinder och inkallning tycker hon är roligt!
Polluxx tränar jag trean samt högre lydnaden, mitt mål i år är att ha roligt(som vanligt) men de känns att Polluxx är i en kännslig period och jag vill inte förstöra ngt.

Näää nu blir det vila på soffan, imorgon är det skotträning för Gnistra och Polluxx- Castor- ja han vill bara sova på sängen efter en dag på hunddagis!:-)

 
 
Maria

Maria

5 maj 2010 21:00

Jösses va ni är duktiga.. Om jag hade hälften av din energi.. :)

http://www.hot-spots.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Sångberg - 24 mars 2019 18:19

Såvida äggen var mogna vid första parningen. Var på föreläsning igår om parning, dräktighet och valpning. Mkt spännande.  Glänsa mår bra och skruttar med på promenaderna . Jag har joggat några mornar så hon få vara hemma med husse och sköta hönsen....

Av Therese Sångberg - 21 mars 2019 20:20

Jag har ju som bekant inte mätt magen som förra gången MEN jag har ju sett hur den växt och är rund så idag var jag tvungen att jämföra med ett tidigare mått. 90 cm ( det är ju nästan 1 meter!) Runt midjan . Och tittar man på magen ser man rörelser p...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Ovido - Quiz & Flashcards