Alla inlägg den 10 maj 2010

Av Therese Sångberg - 10 maj 2010 18:07

I fredags bokade jag och Patrik resa till Mexico- ett land jag alltid velat åka till! jag älskar länder med roliga mat/dryckes kulturer och förstås mkt strandbarer och mkt sol! Till Hösten/vintern bär det iväg två veckor... och ja.... jag har redan drabbats av panik för flyget..... KOnstigt det där... Innan jag skaffade hund, då jag reste mkt, bodde utomlands flera år var jag aldrig rädd för att flyga- Nu grundar sig rädslan på att jag aldrig aldrig mer skall få träffa ,,,, ja Polluxx.

I lördags åkte vi för att tävla lydnad, inga resultat att skryta med men roligt hade vi som vanligt! Efter det bar det iväg hem och kamma för utställningen på Söndagen. (Först ett mkt trevligt partaj hos Lisa=)
På utställningen dömde en madame med namnet  Liliane DeRidder Onghena, som dömde ca 40 hundar i vår ring. Och vad ska man säga... hon slängde ut valpar med blå/röda band utan HP, få ck... totalt 8 Ck i hela ringen!!!!hon dömde 21 Collies där tre stycken fick ck!!!sanslös var hon och rädd blev jag ... dock älskade hon Gnistra och överöste berömm över henne och fin fin kritik fick hon!Innan vi gick av ringen gratulerade hon till en otroligt vacker hund! Polluxx trodde jag skulle åka på en etta men efter ett tag höll hon upp ett CK där med...så det var också skönt, hans kritik var väl också bra. Så Polluxx BIR och Gnistra BIR valp, Nova knep till sig Ck och slutade BIM. I valp finalen skulle herrn som dömde andra ringen , han också från Belgien dömma, Tidigare hade jag hört att han vart likadan och att 28 stycken Rottisar fick nöja sig med bara en bästa tik.. ingen bästa hane,.,,Så de kändes inte allt för kul- med även han tycks ha gillat Gnistra eftersom hon slutade som BIS!!!!!!Nu har hon 2 BIS för Officiella domare på bruksutställning och en BIS2! Utöver det har hon ju också ett till BIS samt ett BIG!
Polluxx fick gå final bruksklass och slutade som BIS-2 och i stora Finalen blev han BIS-R. Nöjd,,, ganska. Polluxx har därmed på 4 utställningar iår, 4 BIR, 2x BIS1 Bruks, 1x BIS2 bruks, 2x BIS2, 1x BIS3 och ett BIS-R !!! det är ju en ganska bra lista det med.... dock har dotterna hans en ngt bättre;-)
Nere i Söder va CC Hugo och Svea på en skk utställning där Hugo drog det längsta strået och knep BIR-valp och Svea fick BIm! Jätte grattis Cilla och Christina.

Min hemsida strular fortfarande massor och därför kommer bara en uppdatering i bloggen.

        

Ovido - Quiz & Flashcards