Direktlänk till inlägg 12 juli 2010

Im feeling HOT HOT HOT

Av Therese Sångberg - 12 juli 2010 18:27

Ingen hund eller människa för den delen kan väl ha undgått värmen och solen!?NJo... ska vara nakenhunden här borta som kom med kläder på sig idag men annars är det en ständigt flåsande /pustade och skuggan är den enda rätt platsen om inte badet är i närheten.
I fredags joggade jag med hundarna på eftermiddagen och avlsutade joggen med egtt bad, de är riktigt duktiga på Simma, sepciellt Castor ha blivit bättre. Nu är det ju bara benen mina som ha lite rivmärken- han har slutat klättra/klänga helt!
Lördag morgon promenerade vi runt sjön och däefter shoppade jag lite nya springskor, mm härligt! Medans söndagen spenderade jag dagen på stranden och hunna fick ligga hemma i kylan.
Vi har haft en skön helg förutom att jag fortfarande är halvdålig ( tack igen Patte för du smittade mig! )
Söndagen Var Polluxx dotter VIp ( och resterande Don Fidos ) på Utställning och jag kan stolt sträcka på mig och säga att VIP fick en BIS2 placering. (Medans Tage knep bir och bis4, Trixxa BIS2 bruksmeriterad och BIS till uppfödargrupp- GRattis allihopa!!)

Idag då jag kom hem hade både diplomet från Finska kenneklubben kommit ang championatet och tre fina halsband från Carita på Svallisens kennel!! Jätte fina!!!!Tack vi är så glada och de passar perfekt, och till Polluxx min favorit färg förstås- rosa!
Nä nu ska vi invänta lite kvällsluft sen blir det att träna raka inkallningar!
Jo men jag glömde, jag ha faktiskt anmält hunna på 2 x utställning! Spännande:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Sångberg - 24 mars 2019 18:19

Såvida äggen var mogna vid första parningen. Var på föreläsning igår om parning, dräktighet och valpning. Mkt spännande.  Glänsa mår bra och skruttar med på promenaderna . Jag har joggat några mornar så hon få vara hemma med husse och sköta hönsen....

Av Therese Sångberg - 21 mars 2019 20:20

Jag har ju som bekant inte mätt magen som förra gången MEN jag har ju sett hur den växt och är rund så idag var jag tvungen att jämföra med ett tidigare mått. 90 cm ( det är ju nästan 1 meter!) Runt midjan . Och tittar man på magen ser man rörelser p...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Ovido - Quiz & Flashcards