Direktlänk till inlägg 24 juni 2010

Tidig Morgon

Av Therese Sångberg - 24 juni 2010 05:54

Jo visst ... redan kl 4 imorse började Polluxx vanka runt och kom flera ggr och la huvudet på min axel och stirrade på mig- själv lossades jag och Castor sova vidare... halv fem började han små voffa till mig samt kom upp i sängen så jag insåg att det är på liv och död- klädde mig och gick kortare 40 minuters rundan- för att inse, Han ha bara pissat, inte bajsat  men bara gått å myst , luktat och busat med Castor! klockan är inte äns sex ännu å nu är det knappast lönt att somna om. Hunn då?  Jo på liv och död är garanterat den löptiken som bor här under...

Idag skall vi packa in oss i bilen och åka till Bredbyn för midsommar, ska bli  skönt, dessutom har hunna möjligheten att ligga ute dygnet runt om de så vill. Bäck att svalka sig i och mormor hon ha mkt gott i kylskåpet hon! Ska bli skönt att få ta det lugnt efter två stressiga helger med massa resande.

I veckan som gått har vi joggat nästan två timmat på två pass, skönt. Samt tränat lydnad, Tränar stegen mkt nu för brukset samt kryp och skall. Kul!dock lydnad också ... jag glömmer ofta att Polluxx är tre , och numera märks det ofta också... han har aldrig haft en unhgundsperiod men nu kan jag säga att han är minst sagt i ngn sån fas,. Med all rätt... vi har många år på oss att träna och tävla och jag tycker att det kan inte vara helt fel att vara en hunn ibland heller.


Rapportering från Patte säger att Gnistra tycks trivas att vara borta, de tränar lydnad och promenerar i stadsmiljö, För mig är detta perfekt- nu får hon änrligen bygga sitt eget självförtroende och kolla av allt själv utan att förlita sig på Polluxx.

Här kommer för övrigt en bild på den Nordiska championen - Om det inte syns  

  

 
 
Maria

Maria

24 juni 2010 07:56

Vilken härlig strand för bad! nån sån där hundar får vara har vi inte här, bara ett litet hundbad utan strand och dålig botten.. :(
Vi gör tvärtom vad ni gör, vi leker först och sen när vi blir "vuxna" då blir vi så där bra som ni är.. Hoppas vi iallafall.. :) Ha en bra midsommar!!

http://www.dizzcodog.se

 
Ingen bild

Carita

24 juni 2010 18:47

Ha en trevlig midsommar och grattis på födelsedagen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Sångberg - 24 mars 2019 18:19

Såvida äggen var mogna vid första parningen. Var på föreläsning igår om parning, dräktighet och valpning. Mkt spännande.  Glänsa mår bra och skruttar med på promenaderna . Jag har joggat några mornar så hon få vara hemma med husse och sköta hönsen....

Av Therese Sångberg - 21 mars 2019 20:20

Jag har ju som bekant inte mätt magen som förra gången MEN jag har ju sett hur den växt och är rund så idag var jag tvungen att jämföra med ett tidigare mått. 90 cm ( det är ju nästan 1 meter!) Runt midjan . Och tittar man på magen ser man rörelser p...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Ovido - Quiz & Flashcards