Alla inlägg den 20 juni 2010

Av Therese Sångberg - 20 juni 2010 12:42

kl 2 på natten mot lördag klev jag upp och packade in mig å Polluxx i bilen för att påbörja resan till Finland Rovaniemi. Som tur var skulle jag stoppa till Hos Carita (Svallisens kennel) och sammåka med henne till Finland. Som tur va hade hon sin super ,,chaffis Bosse- TACK för jag fick åka med er!!!Väl i Finland ,Rovaniemi visade det sig att utställningsringarna låg fint till med med en stor myr runt om kring. ganska så mkt knott- eller snarare så har jag aldrig sett så mkt knott i hela mitt liv!!!Och känt för den delen.,,Polluxx  fixades till för att beträda ringen kl 14, för Lenni Finne. Det var bla annat en jätte fin Anamma Nord Hane samt en riktigt söt junior tik som jag gillade redan innan. (Dock fick Carita katalogen så jag vet inte riktigt vad alla hudarna kom från)Polluxx var dock den enda briarden son fick CK, så cert cacib och BIR kom med det! Jag var så glad att jag nästan började gråta, dock tror jag att jag blev glad för nu känns det som utställningskarriären är ett avslutat kapitel. Polluxx skall givetvist ställas men nu kan jag satsa på det jag tycker är roligt- Lydnad och bruks. Så Nu fick Polluxx igår 2 nya titlar FIN UCH och NORD UCh, dock tror jag också att han fick CIE eftersom det krävs minst 4 cacib utdelade i minst tre länder... Pollux har ju 5 Cacib varav i tre länder,Norge,Sverige & Finland.

Caritas söta tikar fick båda CK och blev 2a i sin klass- Grattis!!! (Och inga Colliebries fick vi tll heller!!;-)  Tack Carita för att igår, trevligt sällskap och mkt roligt surr!!! Efter Caita vart i ringen packade vi ihop för att bege oss hem , så ingen final (vilket var skönt!) KLockan 22,20 landade jag & Polluxx med gamm-bilen på vår parkering- trötta trötta och hungriga. Resan var väl värd! Tomten gav mig en perfekt julklapp i förskott!
Idag åker Patrik & Gnistra hem för sommaren, Patrik skall jobba på ett gruppboende/Dagcenter bla med sin svärmor, medans jag å Grabbarna blir i Umeå själva.
Här kommer ngn bild från Kameran på mobilen

      

Firar sin utlandsresa med bad och vännerna..

  


Ovido - Quiz & Flashcards