Alla inlägg den 29 juni 2010

Av Therese Sångberg - 29 juni 2010 19:59

Konstigt hur fint och städat man kan hålla när man är en person och två hundar ... Konstigt att Patrik säger detsamma när han är själv också! ,,,Trodde det va han som skräpade ner.. haha men vi är nog båda lika. Men Patrik kanske faktiskt är snäppet värre... på att hålla efter ,diska och tvätta... Medans jag inte släpar fram ngt alls, en mugg och en knäckebröd macka räcker för mig!   

I Måndags så skulle vi ut på promenad, då det var en kille med två hundar som hoppade ur en bil med sina hundar lösa, såg oss och halv sprang - så tänkte jag , nu ska han få... nu skall jag gå efter han så att han måste koppla hundarna här , eller gååå långt(eftersom han inte ville möta oss! men efter ca 2 kilometer va han huxx fluxx borta... Han hade lurat Tessan the stocker!haha som jag kom på efter att jag kände mig som...   MItt i min förföljese så vek jag av i skogen och tänkte att jag skulle komma ner på vägen , där jag bruka gå- lättare sagt än gjort... 2 timmar senare nästan kom jag tillbaka  och jag ger mig den på att killen med hundarna fnissade gott...Å de kan han göra för den där rundan va härlig att gå förutom tanken på att en björn skulle rusa ut. Hundarna var mer än nöjd eftersom de på måndagen gått mer än tre timmar , så de lämnade mig i soffan halv nio för att bege sig till sovrumet. Tisdag så har vi spenderat promenad ala 2 timmar samt 6 km jogging, de sussar gott , ja förutom Castor som stått i köket en timme för att stirra på matskålen.
Patrik och Gnistra tränar visst varje dag (Tur att ngn av oss gör det) Patrik tränar mkt lydnads ettan men även bett på bitstocken för IPO, samt påsläpp- kul och bra hälsar han!
Här kommer en midsomar bild på min söta kusin Tova och jag på Midsommar samt en bild på ... hmmmm få se vad det blir

CIB SE UCH NO UCH FIN UCH SV-10 KORAD LP1 LP2 "Briett" Don fidos POlluxx??
Glömde jag ngt? kan hända men han är iaf  Bäst på bad och mys -Polluxx!Nu väntar Spanien -Portugal- Go Torres!eller ska jag välja Ramos- hmm i LIke they both!


Tova & Jag
Hundkexen blommar - kom på detta ställa på promenaden   POlluxx spanar efter björnar åt Matte  Söt Castor å POlluxx    

Ovido - Quiz & Flashcards