Direktlänk till inlägg 14 juni 2010

Utställningshelg

Av Therese Sångberg - 14 juni 2010 13:50

Oj vilken helg- helt plötsligt var utställning roligt. jag tror att de som känner mig vet att utställning är kanske inte min starka sida,eller iaf inte att borsta å ställa men nu var det skoj! Jag gillar mest att träffa allt treligt folk!

Innan helgen drabbades jag av mina bihålor och jag undrade om jag skulle orka med helgen, men lördagen begav vi oss med Polluxx,Gnistar för att ställa på SKK i Vännäs. Kul att träffa alla vänner där,både ni som jag träffar ofta men också ni som jag träffar ngn ggr per år, Carita på Svallisen (som jag skulle kunna spendera veckor med och det alltid finns ngt roligt att prata om) Och Linda på Kråkeslottets som alltid är lika glad och pratglad!(Grattis till era RESULAT!!!)

Polluxx slutade som BIR och Gnistra BIR-Valp, Nova (Goblinwalley)Bim. På dagen hade jag sagt att får Gnistra BIR så stannar vi till finalen så det gjorde vi givetvist. 25 Valpar känndes lite väl mkt, och när dommaren plockade ut 3 valpar bakifrån och inte äns kommit till hälften kändes det ganska avlägset att bli en bland de två sista,,, MEN så tog han oss som stod två och en fin fin beardis som stod som etta., Gnistra blev tillslut BIS3!!! Medans jag och Gnistra roade oss där så ropades grupp 1 till uppsamlingsringen- Patte fick för första ggr göra entre i en ring, haha med Polluxx. Dock han jag ta honom in i BIGfinalen , där vi slutade BIG3!!! Vilken dag, dock in i bilen och mot Gagnef för att se valparna i Aerosmith kullen och därefter avesta för svensk vinnare!Valparna var helt fanastiskt fina, vackra färger,huvuden och de kommer bli sååå läckra!(stolt farmor)
Avesta dagen efter gick över förväntat, Polluxx var riktigt trött och inte alls på showhumör , mest stod han bara och kikade. Dock tände han till på slutet och vi vann både championklass och Bästa hane- vilket var kul, för konnkurrensen va väldigt bra och det var många snygga hanar som jag gillade. I Bir/Bim vann som vanligt Stella & Veronica- Grattis igen! Så både Stella & Polluxx Fick svensk Vinnare 2010 som titel!

Kul att träffa allihopa där nere med:-) På plats va ju bla Emelie & Earnie- Polluxx son!

Hädanefter får ni följa mig på varje tävling för ni tycks föra tur med er:-) Tack för godiset och för det jätte fina kopplet Polluxx fick! Earnie va mig minnsan en liten härlig kille!

Tack också Katarina & Reijo för boendet.
Idag så är både Polluxx och jag trötta, vi ligger i sängen och myser :-) Skönt.. känslan imorse när jag vaknade var föst- jag känner mig död- men så tänkte jag på helgen och blev genast glad   


Här kommer lite bilder från helgen, både mina egna och från Emelie!

Vännäs SKK


Gnistra i Stormvädret efter sin BIS3 placering

  Polluxx efter BIG3   NOva BIM   Polluxx BIR   Gnistra BIR-valp

Nike & Linn PÅ Vännäs SKK- se så fint deras fot är!!!

  


Avesta Svensk Vinnare 2010

Stella & Polluxx

Matte & Glad Polluxx efter bästa hane vinsten

 

  Polluxx   Polluxx   Polluxx   Polluxx

Earnie som är å hälsar på 

 

Polluxx hemma igen med sitt nya koppel:-) Tack Emelie 

 

Polluxx Firade sin nya titel med bad


Polluxx Babys Goblinwalley Aerosmith kullen

         

 
 
Ingen bild

Jessica & Yizza

14 juni 2010 17:15

Återigen - Super Grattis till helgens kanonresultat - både Polluxx och Gnistra ser jättefina ut. Jag är dessutom mäkta imponerad av helgens lilla biltur Vännäs - Avesta - Umeå - det går inte av för hackor det.
Ha det bra och krama vovvarna, Yizza hälsar lite extra till Castor.

 
ullaUlla

ullaUlla

17 juni 2010 18:00

Hej
Visst trodde man att det var kört när han gick förbi o börja plocka bakifrån.
Men vilken lycka när vi kom med och att vi dessutom stod bland dom tre bästa.

Ha de gott med dina fina briarder

Ulla o beardisarna

http://www.hairbodys.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Sångberg - 24 mars 2019 18:19

Såvida äggen var mogna vid första parningen. Var på föreläsning igår om parning, dräktighet och valpning. Mkt spännande.  Glänsa mår bra och skruttar med på promenaderna . Jag har joggat några mornar så hon få vara hemma med husse och sköta hönsen....

Av Therese Sångberg - 21 mars 2019 20:20

Jag har ju som bekant inte mätt magen som förra gången MEN jag har ju sett hur den växt och är rund så idag var jag tvungen att jämföra med ett tidigare mått. 90 cm ( det är ju nästan 1 meter!) Runt midjan . Och tittar man på magen ser man rörelser p...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Ovido - Quiz & Flashcards