Direktlänk till inlägg 10 mars 2010

Allt å inget

Av Therese Sångberg - 10 mars 2010 19:40

Bitvis börja jag hita tillbaka till livet... Är knappt trött och död på dagarna längre..Så medicinen gör under!Dock är mina muskler inte i sitt bästa esse längre, vilket känns annu mer då en "lill flicka" på 30 år skall ut och jogga..
Denna vecka har jag,Castor och Polluxx joggat 2 dagar a 6,5 km långt... skönt!haha Patrik frågade uppmuntrande idag- Ha du gått ner i vikt (efter 2 ggr??  snäll sambo  )Men näää jag tror inte riktigt det går så fort...
Castor ha inga problem med benet som vart skadat, dock med konditionen... hamnar ganska fort efter Polluxx och mig och joggar mestadels bredvid mig... Han är efter turen dödshungrig och trött. Polluxx lägger in en växel på hoppandes/dragandes galopp första 1,5 km där allt handla om att hålla emot, sen har vi båda ett bra tempo som jag njuter av. Polluxx är inte lika lätt att trötta ut som den svarte, utan är gärna på hugget för lite lydnadsträning när vi kommer hem... När jag tränar Gnistra står han bakom om och utför de moment jag tränar Gnistra på, ex sitt,ligg, stå.... haha...   Min Gosiga vovve...

Gnistra växer som bara den (14 kg), långa ben, lång svans och stora öron- skall bli kul med utställningsdebuten på henne- jag har svårt för att ställa henne, hon drar gärna upp ryggen när jag är och petar.. men med korv är hon beredd att göra allt!

Nu när våret tågat in är jag sugen på träningsdate med Katti och gänget!

Men först väntar briardaktuellt... Fasiken så fin den va denna gång- De som jobbar med den gör att riktigt bra jobb!Tack!


Här är en Härlig bild på Arets allround briard 2009 med matte som tappat vikt?  

  

 
 
Annelie

Annelie

10 mars 2010 19:58

Vilken söt hund du har!

http://www.beardie.bloggplatsen.se

 
Marie och Hero

Marie och Hero

10 mars 2010 20:04

Då har Gnistra snart vuxit om Hero när det gäller vikt också, inte bara höjd.. förra helgen vägde Hero 14 kg.. Undrar hur Hero kommer tycka när flickvännen växer om honom :P

http://hero.zoomin.se

 
Ingen bild

Angela

10 mars 2010 22:26

Vilken fin bild! Underbar :-)

 
Maria

Maria

11 mars 2010 13:17

Åh har briardaktuellt kommit? Hoppas den landat i min brevlåda med så jag har någe att göra i kväller! Och japp, klart du har tappat vikt, det gör man väl bara man tänker tanken??

http://www.hot-spots.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Sångberg - 24 mars 2019 18:19

Såvida äggen var mogna vid första parningen. Var på föreläsning igår om parning, dräktighet och valpning. Mkt spännande.  Glänsa mår bra och skruttar med på promenaderna . Jag har joggat några mornar så hon få vara hemma med husse och sköta hönsen....

Av Therese Sångberg - 21 mars 2019 20:20

Jag har ju som bekant inte mätt magen som förra gången MEN jag har ju sett hur den växt och är rund så idag var jag tvungen att jämföra med ett tidigare mått. 90 cm ( det är ju nästan 1 meter!) Runt midjan . Och tittar man på magen ser man rörelser p...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Ovido - Quiz & Flashcards