Alla inlägg den 8 mars 2010

SOL

Av Therese Sångberg - 8 mars 2010 19:06

Helgen ha bjudit på riktigt vårväder, klev upp 8 på lördagen och tog en lång promenad me hunna, därefter stordstädade vi köket för att avsluta dagen nere vid sjön och sola... å busa.,... en underbar LÖrdag:-) Hundträning går det dåligt med, jag är ju en sån som tycker det är roligare att tävla än att träna... Å jag tävlar gärna fast än vi inte har alla moment är klara:-) Tävlingen ger mig en härlig kick, och det är vår träning samtidigt med.
Idag ha jag vart å joggat med hundarna, skönt för oss alla tre att få göra ngt vettigt än vara promenader. .. Dock va jag ute med en som led av hungersnöd och bara ville in när vi började närma oss hemet, och den stora clownen som klättrade upp högst på en sndriva för att ligga och rulla sig,inte fick jag tag på honom och ju mer människorna skrattade som gick förbi ju mer bjöd han på sig där uppe... Castor började bli ganska sur, han ville ju hem i tron om att han skulle få äta (hahah fast han skulle få vänta några timmar mer)Medans Polluxx averkade 10 minuter med att bara showa där uppe...
Gnistra & Patrik går på valpkurs... Det går ju frammåt i träning men kanske inte alls så mycket om jag skulle vilja. Men nu är det ju hans hund, och han får köra på i sin egen takt:-) Kul har de. Patrik har fått jobb i Bredbyn i sommar - haha arbetskompis med min mamma! Han och Gnistra skall spendera sommaren i Övik och jag å grabbarna i Umeå... Vi bruka ha det rätt gott när vi är i skogen å går på somrarna:-)
Här kommer massa bilder på hunna från i lördags:-)

              

Ovido - Quiz & Flashcards