Alla inlägg den 12 april 2010

Av Therese Sångberg - 12 april 2010 06:48

Vilken helg, känns som jag inte vart hemma ngt!
Fredags va Patrik ut på längre tur med Polluxx så vi möttes upp efter mitt jobb. Vi shoppade lte gott och åkte hem för att laga taco, högläge på soffan och mkt god mat och god dryck.
Eftersom Pattes bästa kompis fyllde år va de på besök i Umeå, så efter mkt om och men lyckades jag övertala Patte att vi skulle åka ner på stan och överraska honom... sagt och gjort .,... det gjorde vi och kul hade vi! LÖrdag for Patte på macth medans jag å hunna for ut två timmar - sol och härligt väder. Lisa kom hit och vi käkade middag för att därefter åka på födelsekalas- heltokig rolig kväll!
Som en under tog jag mig upp halv åtta och åkte på hundutställning!( Lisa med Focus hade fixat skjuts till den Inoficiella hundutställningen) Gnistra och Focus skulle ställas och Gnistra Blev BIR valp med HP och BIG i valpklasserna medans Focus blev BIR, Hp och BIG också!!! Grattis tjejen!
Hörde rykten om att Polluxx dottern Smilla vart på utställning med, det också med bravur- BIR valp med HP! Grattis!!
Nu i veckan skall jag borsta Polluxx, hans tur för utställning-2 x bruksutställning med både honom och Gnistra:-)
Här kommer en bild på en slagen hjältninna... som åter igen skötte sig kanonfint i ringen, Lite trött i bis-finalen där hon knappt orkade stå.,... haha men duktig ändå.- Tyvärr hade de bytt dommare tilll den finalen samt blev vi utplockade som sist innan de började placera,,, MEN jag är kanonnöjd ändå....:-)

Här kommer kritiken- MKt välutvecklad 5 mån valp, fem huvud,mörka vackra ögon,saxbett,utm hals,välutvecklad front med markant förbröst,stark rygg,välvinklad i knä och hasled. Rör sig väl när hon vill, trevligt temp,välvisad, en mkt lovande valp!  

Ovido - Quiz & Flashcards