Direktlänk till inlägg 9 juli 2010

Morgon-stund

Av Therese Sångberg - 9 juli 2010 06:59

Veckan har verkligen gått i rekordfart, tur det för om några timmar är det helg. Känns som välbehövligt! Jag är trött, förkyld hosta samt ont i halsen- de tackar jag Patte för efter helgen han va här... eftersom han smitta mig:-)
I veckan ha jag börjat träna om ingångarna med Polluxx, han fattar vinken, eller iaf att han skall sitta mitt framför mig, dock sitter han snett eftersom han sitter halva fot positionen samt halva mitt framför mig- men det skall slipas på.
Igår va vi och körde träning med Kattis sambo Martin. TACK! Han visade mig både BH provet, hur det ser ut, samt gick han igenom många olika träningsmetoder och moment med mig. Sen körde vi lite lydnad, därefter testade vi köra lite med Castor - som helt oväntat va jätte duktig!Han va faktiskt lugn men ändå bet han bra, och ja jag kunde hålla honom. Vi skrattade gott eftersom jag trodde verkligen inte skydds-delen kunde vara något för Castor men det visade sig att den svarta gossen tyckte det va kul- för när jag skule stoppa han i bilen så vände han sig flera gånger och skällde desperat till Martin eftersom han ville mer!
Token Polluxx fick vi binda i en stople. Han är så otroligt start och har så mkt vilja, så det är ganska mkt problem att hålla honom. Igår lyckades jag för första gången få in lydnad, haha annars bruka han bara dra och slå på dövöra men igår väntade han in mitt kommando(ett steg frammåt) Men han är tokig- och biter hårt! Han är inte elak och skäller mest på det sociala sammanhanget, men han älskar det här!Han har rejält med fart och sitter där han bitit- stenhårt! När vi gjorde påsläpp på 10-15 meter kunde Martin snurra Polluxx flera varv i luften , då Polluxx ben stod rakt ut- så hårt sitter han!Och Polluxx väger 45 kg så Martin gjorde det väl så bra med- jag är impad!!
Ikväll är jag bjuden till Katti å Martin, dock är jag inte 100 kurant och som jag känner mig nu blir det soffa, sova och vila... MEN man vet aldrig :-)
Joggningen går bra, och jag kann inte fatta att Castor hänger på sig bra, han som va så skadad för ett år sedan att avlivning var nästan det enda aletrnativet eftersom vetrinärerna inte kunde garantera att en operation skulle kunna förbättra hans läge på benet. Dock gav vi inte upp och prövade laser, som mirakulöst förbättre hans tillstånd så han efter 1,5 månad hoppandes på tre ben började använda 4!När  han nu joggar med en mil- utan problem så blir man bara så lycklig!
Trevlig helg allesammans!!

 
 
Piia

Piia

9 juli 2010 07:22

Ja,fler solskenshistorier gillar vi. Castor är duktig han. Kul att läsa om Ipon. Blir nyfiken

http://Www.piiasbriarder .se

 
Maria

Maria

9 juli 2010 10:12

Låter toppen med bägga hundarna och träningen.. ! Ha en bra helg du med! :)

http://www.dizzcodog.se

 
Siv & Woodlook's guttene

Siv & Woodlook's guttene

11 juli 2010 11:14

Takk for hilsenen i bloggen :)
Her er det bare å gratulerer med det ene og det andre flotte resultatet på egne hunder og "barnebarn" ser jeg :)
Så morro at det går bra for både dere og avkommene etter Pollux ;)
Ha en fortsatt fin sommer.....

http://eiketun.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Sångberg - 24 mars 2019 18:19

Såvida äggen var mogna vid första parningen. Var på föreläsning igår om parning, dräktighet och valpning. Mkt spännande.  Glänsa mår bra och skruttar med på promenaderna . Jag har joggat några mornar så hon få vara hemma med husse och sköta hönsen....

Av Therese Sångberg - 21 mars 2019 20:20

Jag har ju som bekant inte mätt magen som förra gången MEN jag har ju sett hur den växt och är rund så idag var jag tvungen att jämföra med ett tidigare mått. 90 cm ( det är ju nästan 1 meter!) Runt midjan . Och tittar man på magen ser man rörelser p...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Ovido - Quiz & Flashcards