Direktlänk till inlägg 20 april 2010

Tankar & Rättigheter

Av Therese Sångberg - 20 april 2010 18:44

Har funderat ganska mkt på det med Face book och min blogg- hur mkt kan man skriva, hur mkt vill folk läsa och varför läser man min blogg om man ändå /ev tar åt sig? kanske borde jag  lägga lösenord på min blogg för att de som faktisk är intreserad av mig och hundarna kan fortsätta läsa vad vi gör?

Angående face book så har man en massa möjligheter  att välja sina vänner eller ta bort vänner... Trodde jag . Tydligen finns den någon där ute som är sur på mig för att jag valt bort att inte vara vän med just denne... Jag kan för min del heller inte förstå varför just det är så viktigt för en sån person att vara vän med mig- när jag antagligen valt bort de pågrund av att de ständigt visar att de INTE tycker om mig eller har något som helst intresse för mig! Smaken är som baken - delad och jag har inget ingtresse att vara vän med sånna personer som ändå inte vill försöka vara trevlig , om inte för min skulle, så finns det ändå personer i min närhet som skulle må gott om de försökte iaf! ...


För första gången orka jag varken lägga tid energi på att försöka göra något åt saken, denna blogg är MIN- den handlar om hundarna och mig från ,,,,Facebook anser jag att jag har rättigheten till ,eftersom det står mitt namn på min sida ...

Vidare till hunna så ha Castor för första ggr sedan skadan i septermber kunnat jogga fullt ut ,utan benskydd- otroligt bra och roligt! Må hända han är trött när vi joggar - men direkt vi kommer hem står han givakt vid matskålen.
Polluxx är jätte duktig på jogga, dock har han nu när det är varmare en tendens att bara vilja ut i snödrivan :-)
Igår skulle jag vårstäda och sätta upp vår/sommar gardiner... Dock så hittar man alltid annan göra så 20.00 när dte var ljust ute tog jag hunna på nästan 2 timmars promenad... allt för att slippa. Ikväll jag jag ett nytt försök men känner jag mig väl så blir det hundträning istället..
Jag har nästan inte anmält till ngn utställning eller tväling än så länge iår... jag har mkt på jobbet samt mkt med utställningskomiten som tar tid... rolig tid dock.
Nu blir det försök till städ- med lite tur är det ngt matprogram att njuta till på TV!

 
 
Kajsa

Kajsa

20 april 2010 19:09

Fortsätt du att skriva. Den lilla klick som inte tycker om dig får väl pina sig igenom dina bloggar. Vi som faktiskt vill läsa om dina äventyr ska väl inte drabbas för att de lider av svenska avundsjukan.

Kajsa & hundarna

http://www.cliffvoodoo.blogg.se

 
Laila, Axa å Disney

Laila, Axa å Disney

20 april 2010 19:12

Såna där finns alltid.. överallt.. avundsjuka och som är otrevliga.. är flera gånger man funderat på att "låsa" sin blogg.. men ja har valt att ha den öppen.. men då får man ju alltid tänka sig för vad man skriver.. på gott och ont:)
Och FB är läskigt ibland.. man har väldigt många inlagda och så skriver man en massa om vad man hittar på.. över 100 pers som har stenkoll på en^^
Hoppas ni planerar in någon utställning så man får träffa på er något i sommar:) får se hur mkt vi hinner med att visa upp oss.. prioriterar dock arbete med Axa just nu ifall det ska bli nått smått till hösten/vintern:D

http://www.nogg.se/firstaxelle

 
Maria

Maria

20 april 2010 19:55

Klart du ska fortsätta blogga och använda FB! Det kommer alltid att finnas folk som missunnar en saker... Kör ditt race, det är bra :)

http://www.hot-spots.se

 
Linn och Nike

Linn och Nike

20 april 2010 20:02

Det är bara att fortsätta skriva de! Tycker man inte om de man läser så kan man väl låta bli. Synd att folk inte fungerar så utan då läser man istället och vrider allting så att de tror att de handlar om just dom å sen så bloggar man om de tillbaka.
Aja, bara att strunta i dom för dom är bara avundsjuka på dej och dina kanon hundar som både är snygga och duktiga!
Föresten, nu är vi nyfikna på lite kritiker från helgen!
Ha de bra så kanske vi kan träna nånting snart!
Kram

http://nikenyfiken.zoomin.se

 
Ingen bild

Berit

20 april 2010 20:47

Tjenixen. Ja jag är och kikar för första gången. Och jag tycker att det är ju din blogg så skriv på du. Ja det är som sagt första men knappast sista gången.Roligt att läsa att hunna går före städning det är precis min åsikt.Stå på dig och ha det bra.

 
Yessica

Yessica

20 april 2010 21:18

Jag håller med till 100% vad föregående personer skrivit :) Exakt vad jag skulle skrivit själv, dumt att upprepa bara ;D

Ha det bra! Kram!

http://www.freewebs.com/sting-pippi

 
Carin

Carin

21 april 2010 15:11

Synd att du hade andra viktigare saker att göra än att käka och fixa stugan med oss.....

Men nu är stugan ren och fin ett tag!

Vi syns och hörs!

http://gimikhi.bloggsida.se

 
Emelie

Emelie

22 april 2010 13:44

Vi vill att du fortsätter skriva. Är här inne dagligen för att se om det skrivits nått =)

Folk som är avundsjuka är elaka men försök slå bort dom dumma kommentarerna och tänk på hur jäkla bra du är!!

KRAM

http://www.chiliwippan.dinstudio.se

 
Ylva

Ylva

23 april 2010 15:08

Det kommer ALLTID att finnas människor som feltolkar, tar åt sig och missunnar... Men jag anser att det är DERAS problem och bara dom själva som lider... innerst inne...
Folk som inte har nåt liv - i alla fall inget RIKT liv...
Att låsa en blogg, ta bort gästboksinlägg eller att sluta med det man håller på med ( typ FB ) - är i mina ögon ett tecken på att känna sig besegrad...
Så länge man har "rent mjöl i påsen" och kan stå för det men säger, skriver o gör, är det bara att köra på =)
Keep your head high !!!
Så länge man själv

http://www.larwass.se

 
Piia

Piia

27 april 2010 23:23

Du är en mkt klok tjej och gör alldeles rätt i att fortsätta skriva det DU vill skriva om och det VI vill läsa... =o) Det är därför vi så ofta tassar in.Kramar från skogen i Sthlm

http://www.piiasbriarder.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Sångberg - 24 mars 2019 18:19

Såvida äggen var mogna vid första parningen. Var på föreläsning igår om parning, dräktighet och valpning. Mkt spännande.  Glänsa mår bra och skruttar med på promenaderna . Jag har joggat några mornar så hon få vara hemma med husse och sköta hönsen....

Av Therese Sångberg - 21 mars 2019 20:20

Jag har ju som bekant inte mätt magen som förra gången MEN jag har ju sett hur den växt och är rund så idag var jag tvungen att jämföra med ett tidigare mått. 90 cm ( det är ju nästan 1 meter!) Runt midjan . Och tittar man på magen ser man rörelser p...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Ovido - Quiz & Flashcards