Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Sååååå fantastiskt

Av Therese Sångberg - 19 april 2010 19:56

Jaghade vart glad om min dator vart med mig nu när jag uppdaterade... dock ville inte den fixa första sidan eller de två sista bilderna... heller inte hitta min hemsida på slutet- jag tror jag blir tokig på de här skiten som jag har!!!


MEN nu till ngt roligare,,,
Helgen, vi kom hem med två BIS och tre BIS2, Gnista och Polluxx med vartsitt BIS och Polluxx två BIS2 och Gnistra ett BIS2!!!Extra roligt är det också när det är olika domare som dömmer fram resultaten.... Jag är så glad och nöjd! Jag vet att många inte tycker bruksutställningar räknas men jag måste säga att det glädjer mig mest att få vinna BIS i bruksmeriterade eftersom briarderna ändå inte bara är en utställningshund utan det är ju i grund och botten en arbetande hund...

Helgen ha alltså vart kanon med trevligt sällskap av Lisa med sina hundar- grattis till Focus BIR och skrällen Fritz BIG!!! hahah och Christina som med Nova fått BIm och CK båda dagarna- tack till er båda som hållt en av hunna medans jag sprungit ut och in i ringen:-)
Lördagen åkte vi till Bredbyn, åt Buffe som var kanon och avslutade kvällen tidigt eftersom vi skulle upp 5 och åka till Sollefteå. Där var Briesåsens Stitch - snygg trevlig hane! Grattis till ert resultat. Vi fick också träffa myskillen Gandhi som för dagen bara var åskådare ,trevligt att träffas och Surra Anders och Ulrica! Efter söndagen begav vi oss hem,trötta och slitna,... Glada förstås,,,, det tar nog ett tag att smälta hur året börjat ... Polluxx har ju fått 2x BIS i bruksklass, 2 BIS 2 och ett BIS tre på tre utställningar!!! Gnistra nästan snäppet värre, 2 BIS, 1 xBIS2 och en BIG på 4 utställningar!
Grattis Linn till jätte fin kritik på Nike, nästa ggr slår ni oss:-) Å grattis till Hero..som passade på att showa i ringen ;-)haha eller vad säger du Marie.
I veckan blir det mest städ, skall byta till sommargardinerna...skall även träna lydnad och hoppas på hitta ngn äng/gräsmatta för att spåra på. Nu skall jag svära vidare över min hemsida och dator... ut på promenad - det är ju faktiskt lite sol ännu trots att klockan är över 20.00 ..
tack också Patte för du haft Castor i helgen och för allt du fixat idag, kört bilen på lagning, gått hem med Polluxx för att sedan ta både Polluxx och Castor med dig när du hämtade bilen... Du fick bort några kalorier och jag några 1000-ingar!
I helgen kommer Lasse en gammal klasskompis till mig, de bruka bli MKT god mat och fotboll, för övrigt seplar Patriks lag mot de lag jag håller på hemmifrån Byn-Anundsjö, så redan nu skall jag börja knipa tummarna:-)Härligt med vår!

    

 
 
Linn och Nike

Linn och Nike

19 april 2010 21:06

Super grattis till helgens framgångar igen!
Kennel Eau Deluxx har verkligen visat sig från sin bästa sida i helgen och levt upp till namnet =)
Kram

http://nikenyfiken.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Sångberg - 24 mars 2019 18:19

Såvida äggen var mogna vid första parningen. Var på föreläsning igår om parning, dräktighet och valpning. Mkt spännande.  Glänsa mår bra och skruttar med på promenaderna . Jag har joggat några mornar så hon få vara hemma med husse och sköta hönsen....

Av Therese Sångberg - 21 mars 2019 20:20

Jag har ju som bekant inte mätt magen som förra gången MEN jag har ju sett hur den växt och är rund så idag var jag tvungen att jämföra med ett tidigare mått. 90 cm ( det är ju nästan 1 meter!) Runt midjan . Och tittar man på magen ser man rörelser p...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Ovido - Quiz & Flashcards