Alla inlägg den 6 januari 2013

Av Therese Sångberg - 6 januari 2013 12:51

Tänkte ge en snabb uppdatering ala 2012 - förutom dessa siffror har ngn lydnadstävling också avklarats- men 1a pris på Gnistra och 2a pris i trean med Polluxx:-)


Polluxx hade

12BIR och 2BIM iår.
4CACIB fast de får han ju inte behålla:)
1xBIS,
2xBIS3 ,
1xBIG2 skk internationell
2x BIS bruksmeriterad
2xBIS2 bruksmeriterad
estninsk utställningschampion och titeln RLDN


... GNISTRA
KORAD 335
2xBIR
6xBIM
1xBest in show
3xcacib
och titeln RLDN


Mitt mål för 2013- starta eliten med Polluxx, ev köra högre spår .

Gnistra förstås uppflytt i rapport till högre- för att få sina championat och start i trean .
Som jag tidigare sagt så va 2012 sista året jag tänkte ställa ut så mkt--- hur långt de räckte återstår att se när briardklubbens listor kommer.  Visserligen kommer jag nog åka på ngn tur med Gnistra - men det blir efter hon fått sina bruksmeriter... Utställning kostar alldeles för mkkt ( inte bara avgiften utan resor,mat mm)- Och vad är ett BIR- när det är Cert som är roligt att jaga.. Dessutom har man ju jobbat med hunden för certen.

Så min förhoppning för 2013 är ett arbetsår! 



på Babyfronten så äts det och mår gott. Jag börja känna mig lugnare och jag ser att valparna mår gott. De har börjat smaska, vifta på öronen och sparka med benen då de sover och nu är de inte bara en ting längre utan nu ser man verkligen den varelse de verkligen är. De har ett humör som heter duga och de båda är levnadsglada.



Ovido - Quiz & Flashcards