Direktlänk till inlägg 6 juli 2012

Turbulent vecka

Av Therese Sångberg - 6 juli 2012 08:53

Oj så fullt upp vi haft på slutet, Det har vart lydnad, tur & retur till Finland samt massor med roliga saker samt mindre roliga.

Lydnaden va kul- Gnistra fick för första gången poäng på fjärren men lyckades leka bort massor av poäng med apportbocken och hopp ligg var också ett nytt moment . 174 poäng och jag är nöjd.

Polluxx gick jätte bra- men vi nollade sättande under gång( Onödigt!) samt såg jag de sista momenten va han alldeles trött och slut - vilket inet är konstigt då det är nästan två år sedan han tävlade och tränade ordenligt. Synd det för annars hade vi nog haft ett första pris , om han orkat letat vittringspinnen och orkat göra skiftena på fjärren som han skulle... jag är dock jätte nöjd och stolt att han höll så bra! Det känns lovande inför hösten.

Vi åkte till Finland för deras special- -aldrig ha jag sett så många fina briarder på samma plats- Vilken klass de håller på aveln dessutom Trevliga mentalt bra hundar med arbtevilja. det va roligt att se både utställningen och lydnaden. Samt förstås att träffa Ulla-maj  &  Putte . Vilken charmör  han är - rolig, social och charmig. Fin fin färg och fin mask- samt en riktig gentleman mot Gnistra.

Polluxx som sov under bedömningen- jo det är sant - hans ögon va slutna när hon lyfte luggen - fick Ck och bleb 3a i championklass. han va riktigt trött efter att ha bilat hela natten, och som han sovit därefter. Gnistra slutade som 4a med ck i öppen klass (av 15) och de resultatet va fantastiskt roligt- Domaren sa flera gånger - i Just love you- BUT youre missing som clothes... ( vilket hon gör- tittar man på bilderna har hon minimum päls jämför de andra!)

Under denna vecka har jag hunnit fått nytt jobb, ny stad och nytt boende. Jag har haft jätte problem med att flytta, så jag ha ömsom gråtit ömsom vart glad- men under omständigheterna har allt löst sig och vi har fått ett fantastiskt boende 2.5 km från centrum. I ett parhus så hundarna kommer kunna ligga ute hela tiden om de vill, -en fin 4a med många promenadstråk, mycket natur samt egen tvättstuga! mest glad är jag att Polluxx kommer kunna vara ute så mycket som han vill- Det var där stenen föll från mitt hjärta....

Att lämna Umeå känns ju förstås jätte tråkigt- Mitt jobb på trygg hansa har vart fantastiskt lärorikt, roliga männsikor ( Patte A, Nordell, Högström, Ulfsson, Sandra, Martin, Pia ,Marie ,Sven ,Helene- ja alla kollegor!) jag har trivts jätte bra och de kändes hemskt att säga upp mig.
Umeå ha jag också alla hundvänner samt brukshundklubben - där ha jag ju suttit som ansvarig för utställningssektorn( och lärt mig massor massor massor!)  där finns många jag kommer sakna, carin N är enav de som jag hängt med sedan jag fick Castor. hanna halläng så lika så- ja de finns massor att räkna upp

Sen ha jag förstås Christina som jag garanterat kommer att umgås med lika mycket nu för sammåkning till/från utställningar. och förstås Katti, älskade finaste Katti ....

Som tur är flyttar jag inte tusentals mil -utan alla ni som har vägar förbi kom in vettja. (det är 10 mil;-))))

Så från sep är man Öviks bo igen - där finns också brukshundklubb- där flera av er som jag redan känner kommer få dras med mig!och hunna...
Där finns mina gamla vänner och familj- och förhoppningsvis får jag mer besök nu av vänner, släkt än i Umeå :-) ( Inte alls en vink!)

Så hej då allstars- hej Olerys!?

tack till Min kära Kusin som gav tips om Boende, samt Sandra G med....Kul att få bo nära er- ja väldigt nära dig Emelie ... och min morbor som älskar mina hundar mer än ngt annat!
Syrrans ena unge skall tydligen också åka buss till oss! ( sa han igår!)Mycket att se framemot..

Nu när allt ordnat sig kan jag njuta av sista somaren i Umeå... Innan det bär av till Övik.



// Bilder från specialen kommer inkom kort- tills dess ha en underbar dag! // TS

 
 
Ingen bild

Carita

7 juli 2012 09:55

Önskar er lycka till i flytten de nya jobbet,spännande för er.
Vill gärna se bilder på ert nya boende i höst.
De är nog sista gången jag ser er här uppåt på utställningar kan jag tro å de är ju tråkigt.

Therese Sångberg

10 juli 2012 09:56

Carita- tack - Och nä jag kommer rykandes fortfarande! det vet du ! jag vill ju träffa dig med:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Sångberg - 24 mars 2019 18:19

Såvida äggen var mogna vid första parningen. Var på föreläsning igår om parning, dräktighet och valpning. Mkt spännande.  Glänsa mår bra och skruttar med på promenaderna . Jag har joggat några mornar så hon få vara hemma med husse och sköta hönsen....

Av Therese Sångberg - 21 mars 2019 20:20

Jag har ju som bekant inte mätt magen som förra gången MEN jag har ju sett hur den växt och är rund så idag var jag tvungen att jämföra med ett tidigare mått. 90 cm ( det är ju nästan 1 meter!) Runt midjan . Och tittar man på magen ser man rörelser p...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Ovido - Quiz & Flashcards