Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

mat & Hunderi

Av Therese Sångberg - 26 januari 2012 19:27

Brukar  ju alltid lägga upp min matsedel- dock får jag aldrig förfrågan på recept( maten kan inte se så god ut!? ) men det är det

DEnna vecka har det vart :
Fre: Tapas- serrano, oliver, mm
LÖrd: Teriyaki marinerad fläskfile på spett med grönsaker & Vitlöks Dip
Sön: Stek i Gjutgärnsgryta med brunsås
Mån : Strömmingslåda med hemmagjord potatismos
Tis: Kycklingsoppa
Ons: omelette
Tors: Fläskfile med tapenadsås

Fre: Heta räkor med spenat s


PÅ hunderiet går allt bra- Polluxx har nu jobbat flera gånger varav rundor som är 5-6 km! Ingen hälta eller stelhet - de här känns bra. Castor har senaste tiden vart som en valp, skall leka med mig, Polluxx och allt som finns- det riktigt syns hur bra han mår nu för tiden- som en kung som äter,sover och är ute och promenerar.
I helgen blir det nog mer skidåkning. Otroligt roligt och bra träning. Därför har vi idag firat med semla ( hundarnas bästa ) Idag .( Det skall ju ändå motioneras bort ;-) Någon ggr..

Angående Gnistra - så skall hon och Melissa starta lydnaden för första gången i mars! Spänannde. Så börja hane för valpar också vara klar( mer om detta kommer när allt är riktigt klart- både på briardklubbens hemsida och vår egen förstås) Men jag måste säga att Hanen är så bra som det kan bli ( I mitt tycke), och även ägarna till honom ! Så detta kommer bli riktigt bra. Jag förväntar mig friska,sunda och trevliga hundar- mentalt bra och för  både arbete och utställning- Är ni mer intresserad så maila eller ring! Kullen kommer bli fawn- :-)

Nä nu ska jag äta min semla och planera vidare.

Grattis Piia & Diesel till Godkänt anlagsprov för tjänstehund- nu är det bara att köra igång med utbildningarna !

//// Therese

 
 
Marie

Marie

26 januari 2012 19:51

Bara för att du skriver så så måste jag fråga efter receptet på kycklingsoppan, lät gott :)

http://marieochhero.weebly.com

Therese Sångberg

29 januari 2012 19:48

den va simpel ::-) kom upp en elg så ska jag laga den :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Sångberg - 24 mars 2019 18:19

Såvida äggen var mogna vid första parningen. Var på föreläsning igår om parning, dräktighet och valpning. Mkt spännande.  Glänsa mår bra och skruttar med på promenaderna . Jag har joggat några mornar så hon få vara hemma med husse och sköta hönsen....

Av Therese Sångberg - 21 mars 2019 20:20

Jag har ju som bekant inte mätt magen som förra gången MEN jag har ju sett hur den växt och är rund så idag var jag tvungen att jämföra med ett tidigare mått. 90 cm ( det är ju nästan 1 meter!) Runt midjan . Och tittar man på magen ser man rörelser p...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Ovido - Quiz & Flashcards