Direktlänk till inlägg 2 februari 2015

Nedräkning

Av Therese Sångberg - 2 februari 2015 19:33

Jag kan ha låtit LIIIITE negativ angående de boende vi haft sista månaderna- idag slog det mig vad jag kan ta med mig som är positivt!


1. - Jag har lärt mig att leva och klara mig utan varmvatten , men även vatten  i några dygn.. ( detta innefattar då toabesök, dusch,matlagning mm)

2. Jag är inte alls mörkrädd längre ! Här finns inga lampor och det är bara att knata i skogen om man vill gå på promenad eller träna hundar !

3 . Jag har blivit en mästare på att göra upp eld- på bara ved och tändstickor ! 

4.  Kyla är inget jag räds längre- efter att ha spenderat flera dygn i 13 grader inomhus- har jag lärt mig hur man på bästa sätt kan klä sig både för att sova men för att kunna ex se tv- utan att frysa.

5. Ingen kan packa kylskåp som jag och planera matlagning efter de förutsättningar man har . 2 hyllor i kylskåpet ( ja det stämmer) har gjort att jag nu planerat mina inköp väldigt strategiskt och packar efter bästa sätt för att allt skulle få plats.

6. Jag vet vart tvätten torkar bäst!   Eftersom torktumlaren inte gick att koppla in första veckorna fick jag hänga tvätt över hela lägenheten- nu vet jag att man bör hänga där det är bäst drag !

7. Rökdoft när man vart ute och grillat klommer kännas som en dans på rosor- efter att kaminen rykt in i 2 månader luktar allt- och då menar jag ALLT gammal sur rök- så vad torde lite rök på en grilltur göra?

8. Tolearant har jag också blivit- När humöret har trytit ( låter märkligt men de ha vart nära nån gång) så har jag placerat mig i sängen och lossat som problemen inte funnits. Men jag har även lärt mig att vara tolerant mot hyresvärdar för ex....

9.Elektronik är inte alls viktigt! Jag har ju bott med flera elkablar som stuckit ut ur taket bara sådär... och det har ju också gått bra.

10. Man behöver inte ha allt för att livet skall fungera. det har ju gått bra att ha 75 % nedpackat och legat på madrasser på golvet under några månader ... och visst ha man kanske saknat något ibland- men det är ju bara ting och vi har ju haft varandra  


Så allt har inte vart dåligt- vi har lärt oss mycket med....     


Jag har börjat jogga igen , Polluxx och Glänsa är de som fått följa eftersom Gnistras sår sitter precis vid selen. Glänsa påminner mig om en ung Polluxx- sugen och hoppgallopperar iväg,.kör även rivsrtarter för sig själv när Polluxx har en pisspaus. Hon älskar det och tar det väldigt seriöst! Polluxx han drar på bra med men hinner efter ett tag inte riktigt med i Glänsas tempo.


16 dagar tills vi får nyckeln , undra OM JAG HINNER LÄRA MIG NÅTT MER HÄR UTE ??  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Sångberg - 24 mars 2019 18:19

Såvida äggen var mogna vid första parningen. Var på föreläsning igår om parning, dräktighet och valpning. Mkt spännande.  Glänsa mår bra och skruttar med på promenaderna . Jag har joggat några mornar så hon få vara hemma med husse och sköta hönsen....

Av Therese Sångberg - 21 mars 2019 20:20

Jag har ju som bekant inte mätt magen som förra gången MEN jag har ju sett hur den växt och är rund så idag var jag tvungen att jämföra med ett tidigare mått. 90 cm ( det är ju nästan 1 meter!) Runt midjan . Och tittar man på magen ser man rörelser p...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Ovido - Quiz & Flashcards