Alla inlägg den 1 februari 2015

Av Therese Sångberg - 1 februari 2015 18:10

Hunderiet går sakta framåt - tränar Plats ligg dold med Glänsa - och det går bra ..
mycket bättre än krypet eftersom hon hoppar fram . Något mer än så blir det inte.
Gnistra har vart konvalescens - efter stygnbortagning sprack såret upp och vi har fått tejpa/tvätta mm .
Polluxx skall få gå på laser, jag såg under joggingturen sist att han sträcker inte ut bakbenet och efter mkt om och men hittade jag en punkt han reagerade på. Att framkalla smärta på honom är i princip omöjligt!han spelar alltid att livet är bra .

Under de senaste dagarna har jag putsat fönster,städat skåpar och packat . Även om vi inte flyttar in försen den 18e så vill jag vara förberedd. Patrik tycker nog jag är dryg men när det är dags hoppas jag han inser hur bra det är att ha allt klart :D

Vi lever i flyttkaos igen men snart-17 dagar kvar!

När jag vaknade imorse klädde jag på mig och tog hunna på 40 minuters promenad innan jag skottade (igen). Jag är så tacksam att jag är så frisk att jag klarar dessa saker. Läser ofta på facebook om smärtor ,sjukdomar mm och jag kan igen ens sätta mig in i den situationen att leva med ständig smärta.
Sen finns de dem som lever med ständig smärta inombords, som inte vill förstå eller försöker heller.
Vi har ett liv och varför lägga den tiden på anklaga andra? Inte ta vara på tiden tillsammans och umgås?

Jag lovar mig själv idag att jag skall visa mer uppskattning för allting. Livet är för kort för att va långsur eller ledsen. Jag minns när Polluxx skadade sig & dagen Tore gick bort- jag la massor av tid på fundera- hur långt hade vi kunnat gå!? Istället för att göra det jag kunde för stunden.

Mycket i mitt liv, eller mesta av mitt liv består av hundarna - de prioriterar jag som nummer ett . Vad jag älskar mest hos dem - är att de alltid accepterar mig och älskar mig som jag är ! Om jag är glad,ledsen eller arg - så finns de där glada! Min familj är oerhört underbara med. Vet inte hur många gånger mina föräldrar kört flyttlass kors å tvärs! Förhoppningsvis är de sista gången nu. Min syrra som klipper oss och håller oss moderna. Håkan som tar med mig på älgjakt (även om det är skjutförbud från min sida- och jag får tillsägelser att jag inte är nog tyst :D, barns hennes som är de mest älskvärda! Sen har jag också underbara moster och två morbröder (obs hon har inte två ;) ) jag skulle kunna räkna upp hur många som helst! Men har kanske inte nämnt den viktigaste....Patte ....som allt som oftast är glad och lockar till skratt !

Nu ska jag packa vidare ! Eller ligg kvar på soffan ett tag! Dagens mat va min morfars favorit- taco ! Om morfar skulle jag kunna skriva en hel bok :)

Ovido - Quiz & Flashcards