Alla inlägg den 14 april 2013

Av Therese Sångberg - 14 april 2013 16:13

Efter att ha legat sjuk i feber ( dock inte 100 än) så blir det enkelt att välja hundträning-


Lördagen rapport ( jag sitter på en stol tills hunna skall skickas eller tas emot! perfekt! ) Jag kan aldrig sluta Imponeras över Polluxx- Vi sände först 270 meter mellan oss , men jag tyckte de va onödigt att sända Polluxx så mkt att medans Gnistra och Hero sprang mer fick han va med mig för att spara på benet . Dock så gick de ut en förlängning på 250 meter . Något som Polluxx aldrig prövat - klarade det givetvist klockrent.


Efter träningen så var Patte och jag bjuden på Näskekrog för antagligen den godaste laxplankan man kan tänka sig! (smaskens) å tack Mamma som bjöd oss.


Idag söndag så har vi tränat lydnad. Gnistra trean eftersom jag anmält henne- dock så var hon inte på hugget , hon tyckte antagligen jag petade för mycket i momenten .... hon utförde allt men inte i den fart hon bruka. Men vittringen satt bättre än nånsin- förutom Tugg.


Polluxx han går från klarhet till klarhet ...så himla bra han går nu. Han tycker det är så kul och jag hoppas han håller så vi kan starta eliten. Inte så jag tror på ngt första pris - men de gör mig inget så länge vi har kul och han njuter av det lika mkt som jag .


Här kommer bilder på hundträning- Först Polluxx Bilder och sen Gnistra .

                                                                                     


Gnistra

                               

Ovido - Quiz & Flashcards