Alla inlägg den 16 januari 2010

Av Therese Sångberg - 16 januari 2010 13:38

Hunderiet kan vara hur roligt som helst - då det går bra, men lika snabbt kan allt ändras och man undrar varför man håller på med hundar.
Ofta får de roliga sakerna kliva åt sidan för de tråkiga... Vilket naturligtvist är självklart.

En utan Polluxx valpar har vart riktigt sjuk i veckan, Tur att han har sådan familj och matte som tror så mkt på honom att de vägrade ge upp- och tur att han är en riktig kämpe som vägrade ge upp! Han ligger fortfarande på sjukhus och hans tillstånd är krististk- MEN han mår bättre. Jag vill samtidigt passa på att tacka hans matte för all uppdatering till mig & Christina.. :-) Samt för den underbara människa hon är- för hon är helt fantastisk.  Nu hoppas vi han tillfrisknar så han får komma hem snart. Sjukdommen ifråga är inget ärftligt eller så.. utan den lille krabaten har bara haft otur,,,,Jag är en otroligt stolt farmor till denna lilla kämpe samt otroligt glad att jag har haft ären att lära känna hans familj!


Däremot sa ha några andra Polluxx-babys vart på sin utställningsdebut idag. Det har gått galant- båda vovvar och mattar/hussar har skött sig galant ha jag hört! Grattis till era fina resultat! Extra grattis till Rico & Svea som vann klassen 4-6 månader med HP. Jag är en otroligt stolt farmor över er alla!


Så skall väl snart briardlistorna vara klara,,,, Ännu törs jag inte ta ut ngt i förskott.. men står det sig så har min fantastiska Polluxx strålande resultat på nån av listorna!Jag är otroligt stolt över denna kille som inte äns fyllt 3 år!

Castor har denna vecka följt med mig & Polluxx på 30 minuterns joggning- detta var första gången sedan han skadade sig... Givetvist var han trött,slut men inte halt!!!Jag är så glad- nu skall han få följa nån gång i veckan får vi se om det fortsätter lika bra.

Gnistra hon tränas på, vi tar det ganska lugnt nu- sitt,ligg stå och kontakt och även några steg fot är vad vi gör... Jag tycker hon påminner mkt om sin mamma Holliday- En hungrig tjej som vill bära sockor!


Ovido - Quiz & Flashcards