Direktlänk till inlägg 25 maj 2010

Dagis och mat

Av Therese Sångberg - 25 maj 2010 19:59

Hunna är ju på dagis, eller iaf Castor & Gnistra! En av de har den bästa upplevelsen någonsin... svansen upp som en antenn och tuff som bara den tassar hon in där njuter av tiden, medans den andra som jag trodde skulle älska vara där just nu vill vara hemma och sova... haha vad säger man men efter kastreringen är hans nya intresse just sova! Roligt är det då man hämtar hunna, de har en bok där man får läsa vad de gjort , träffat får/kaniner,promenerat ,badat ,borstats mm ofta har Gnistra kommentarer som att de älskar hennes personlighet och att de är svårt att inte sitta för länge för att mysa med henne medans Castor får som vanligt -snäll! nu är det bara1,5 vecka kvar-tyvärr.
Eftersom Polluxx inte är 100% fit for fight stå det nu klart att vi inte skall tävla... Dock så har jag snälla vänner och ett återbud i tvåan satte Patrik och Castor på tävling istället! Spänannde.. själv skall jag skriva i eliten. Polluxx får vila och jag har inga planer för ngn ny start , tyvärr..

Angående mat - alla som vet och känner mig vet att de finns två saker jag älskar mest av allt, Polluxx och mat näää nu glömde jag god dryck och Patte å resten av hunna med... så isället för att få en känga så skriver jag en sak och alla saker ovan är den saken... Eftersom jag lagar mat ofta och mkt kan jag ju passa på att skriva lite maträtter vi äter i veckan så kanske ngn oinspererad får tips- Dock finns den inga recept- jag hittar alltid på och slänger i saker på en höft!
LÖrdag: Grillade lax/tors spett marinerad i ingefärs marinad - med saffrans aioli
Fläskfile grillades med, med chili/vitlöks smör
Hela små potatisar som rullas i olja för att sedan ställas på saltbädd och in i ugn
Vi hade också grillade räkor som jag med skal trädde upp på grillpinnar-kanon med lime..
Ja vi åt ihjäl oss!!!
Söndag rester
Måndag : Pasta med spenat å fetaost
Tis : Kötfärslimpa allt i ett (massor av goda grönsaker i ugn tillsammans med kötfärslimpa och buljong)

Ons: Kycklingklubbor som grillas i ugn med soya,chili,balsamvinäger,vitlök och olja .,,,
Tors: hemma gjorde leverbiffar med sylt

Smaskens... !!!

 
 
Emelie

Emelie

25 maj 2010 20:18

Ernie älskar också sitt dagis. Han blir så besviken när vi kommer in och ska jobba helg i butiken och det inte är några kompisar där. Lilla plutten =)

Härliga mattips, blir lite inspirerad ha ha

Kram

http://www.chiliwippan.dinstudio.se

 
Maria

Maria

25 maj 2010 20:49

Herregudars va god mat du lagar!! Kan inte jag få flytta in hos er? jag är bra på att diska :)

http://www.hot-spots.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Sångberg - 24 mars 2019 18:19

Såvida äggen var mogna vid första parningen. Var på föreläsning igår om parning, dräktighet och valpning. Mkt spännande.  Glänsa mår bra och skruttar med på promenaderna . Jag har joggat några mornar så hon få vara hemma med husse och sköta hönsen....

Av Therese Sångberg - 21 mars 2019 20:20

Jag har ju som bekant inte mätt magen som förra gången MEN jag har ju sett hur den växt och är rund så idag var jag tvungen att jämföra med ett tidigare mått. 90 cm ( det är ju nästan 1 meter!) Runt midjan . Och tittar man på magen ser man rörelser p...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Ovido - Quiz & Flashcards