Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

När allt inte går som man tänkt eller vill

Av Therese Sångberg - 24 maj 2010 19:28

Mycket har hänt och motivationen har inte vart på topp samtidigt som det blandas med mkt jobb(ändå roligt pgr av mina kompanjoner i min fyrkant men ).

Besvikelser har det vart massor av ... Både hundfront och människofront...

Dock inget som är värt att ta upp i en hundblogg men ... Iaf ha jag tränat Polluxx för lydnaden som skulle startas i frekväll, Dock blev Polluxx dålig på onsdagen och både kastspyade ner hela lägenheten samtidigt som han bajsade på sig.... detta höll i sig tom fre morgon då han fick äta lite,,, allt va frid och fröjd och jag provade att starta honom på kvällen... dock bröt jag fort för inget funkade för oss. Däremot fick vi se Patte och Castor med massor 8,9 och 10:or i lydnadklass 2 ( 9a på fjärren är aldrig ngt jag haft med Castor,,eller 10 på helheten- som de nu hade andra ggr i rad!!! av två gånger!-) Dock nollade de hopp över hinder eftersom Castor va snabb tillbaka och de fick nöja sig med ett andra pris på 152 poäng!Så sjukt roligt att se,

Efter tävlingen åkte vi hem till katti och Martin där vi surrade och myste- kl 3.45 på morgonen begav vi oss till Umeå och nu har Katti bevisat ... att i rätt sällskap somnar jag aldrig! :-) haha Vi pratade om allt och inget och fasiken så roligt vi hade det.

Lördagen spenderades med låååång promenad och Polluxx blev dålig igen... just nu får han äta ris och får sån pasta för magen. Han är hängig och jag kan inte träna honom så jag har redan nu medelat att det troligtvist inte blir någon tävling för oss på fredag, så det bär iväg till Bredbyn någon dag under helgen för att fira morsdag och klippa oss. Patrik blir kavr då han skall börja jobba med min mamma... Undra vem som är mest nöjd- Patte då han får vara med sin bästa svärmor... det är iaf inte jag som är sotis att han få mysa på i Bredbyn!Jag kommer ju att bo själv med Castor & Polluxx i Sommar då Patrik skall jobba där.. delade känslor med antagligen mkt hundträning och joggning ( och massa jobb).


Polluxx babys ha vart på utställning och jag som farmor blir bara stoltare och stoltare. Från Chene Collines ha vi Svea som Blivat BIM och BIR valp medans snyggingen Hugo har ett BIR.
PÅ Don Fidos har lilla Vip tagit två BIr valp med HP och dessutom två BIS!!!!!!!Grattis ! Medans söta Earnie har blvit BIR valp och BIG2. Morris har även har knipit ett birvalp!
Grattis till er alla!

I helgen hoppas jag kunna fota och snart hoppas jag att min hemsida blir sig lik igen , detta virus ha vart långdraget och nu skall jag pröva ngt nytt!

/ So long Tessan och Polluxx

 
 
Kajsa

Kajsa

24 maj 2010 20:12

Hoppas det löser sig med kräkande hund och andra bekymmer så du kan satsa helhjärtat igen. Det är aldrig roligt med sjuka hundar.
Jag har inte kommit igång riktigt med Cliff ännu. Först sjukdom och sen löp. Han bor hos dotra min ett tag till. Hon vill inte lämna igen honom.

Kajsa & hundarna

http://www.cliffvoodoo.blogg.se

 
Piia

Piia

24 maj 2010 20:32

Grattis till Patrik o Castor!Duktiga dom är. Hoppas Pappa Pollux mår bättre nu...Kramar

http://www.piiasbriarder.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Sångberg - 24 mars 2019 18:19

Såvida äggen var mogna vid första parningen. Var på föreläsning igår om parning, dräktighet och valpning. Mkt spännande.  Glänsa mår bra och skruttar med på promenaderna . Jag har joggat några mornar så hon få vara hemma med husse och sköta hönsen....

Av Therese Sångberg - 21 mars 2019 20:20

Jag har ju som bekant inte mätt magen som förra gången MEN jag har ju sett hur den växt och är rund så idag var jag tvungen att jämföra med ett tidigare mått. 90 cm ( det är ju nästan 1 meter!) Runt midjan . Och tittar man på magen ser man rörelser p...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Ovido - Quiz & Flashcards