Direktlänk till inlägg 2 juni 2016

Pixa ♡jerker = Mixxa

Av Therese Sångberg - 2 juni 2016 07:27

En mixx med de bästa från två världar. Så har jag beskrivit kombinationen. Därför var det inte svårt att veta vad denna lilla tikvalp Som föddes 31/5 skall heta - så klart ngt med Mixx. Enligt Outi har hon ett hett temperament och hörs högt och tydligt. Så en Liten Remixx? Eller mixx it out loud? Eller varför inte just a mixx match

Vad namnet blir får tiden utvisa, huvudsaken är att valp och mamma får mår bra:).

Jag har redan fått frågan flera ggr om vem som ska få köps,ska vi behålla mm. Det får tiden utvisa med- vi måste ju först se till att hon få vara bra och Pigg! Hon är ju trots allt bara 2 dagar.


Jag vill tacka Outi och Jyrki samt deras son som ger dessa två all kärlek och omvårdnad tills jag tar vid. Ni är fantastiska.


Fortsättning på Mixx & scream  /// oh what a mixx fortsätter- tills dess bjuder jag på underbara bilder Som Jyrki fotat 🌹🌹🌹🌹        

 
 
Ingen bild

Jakob

3 juni 2016 22:03

Grattis! Önskar allt väl till såväl lillen som Pixa!

Therese Sångberg

30 december 2016 10:23

Tack! (Bättre sent än aldrig ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Sångberg - 24 mars 2019 18:19

Såvida äggen var mogna vid första parningen. Var på föreläsning igår om parning, dräktighet och valpning. Mkt spännande.  Glänsa mår bra och skruttar med på promenaderna . Jag har joggat några mornar så hon få vara hemma med husse och sköta hönsen....

Av Therese Sångberg - 21 mars 2019 20:20

Jag har ju som bekant inte mätt magen som förra gången MEN jag har ju sett hur den växt och är rund så idag var jag tvungen att jämföra med ett tidigare mått. 90 cm ( det är ju nästan 1 meter!) Runt midjan . Och tittar man på magen ser man rörelser p...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Ovido - Quiz & Flashcards