Direktlänk till inlägg 29 januari 2015

De här med hus....inredning

Av Therese Sångberg - 29 januari 2015 20:02

Som sagt det är inte min grej....inredning och snyggt i all ära- de vill väl alla ha. Men jag stöter genast på två problem .
1. För snål- mina pengar spenderar jag på hunna, god mat och bra kläder för uteliv i naturen.
2. Har man tre hundar vill MaN ha lättstädat.

Fast jag vill ju ha fint, engagera mig och ha så fint som alls vännerna har och även förstås tiden att lägga på mitt hem.

Som min ena kusin- det är aldrig likt när man kommer dit - alltid snyggt och i tiden- dessutom gör hon sakerna själv...!!! Jag är väldigt imponerad av att äns ha sånt pyssligt i sig 

Själv skulle vi måla en vägg en ggr i Umeå! Jag tog genast initiativ till att göra pillergöra som jag sett min mamma alltid gör. Men damn så kul det såg ut när Patrik rolla! !!! Bytte givetvis direkt men efter 5 minuter gav jag upp.... slutade med att Patte gjorde allt och jag lagade mat, gick långpromenad med hunna ...och satt och titta på.

Däremot när de kommer till utesysslor - där slår jag på stort, plantera,klippa gräs, sola :) skotta snö - lixom grovgörat.

Har suttit hela kvällen och tittat på gardiner , tyvärr faller ögonen endast på rosa gardiner och jag har lovat att allt inte ska vara rosa . Men km man lägger in ljus och mörk framför rosa- räknas de som rosa ändå? Eller om jag köper cerise?

Nä de blir nog en sparsam inredning igen- men jag slår nog på stort och sätter upp tavelhyllorna som följt med några flyttar ;) samt tavlor och speglar .... dock i mitt hundrum/mitt rosa kontor - där kommer jag gå all in!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Sångberg - 24 mars 2019 18:19

Såvida äggen var mogna vid första parningen. Var på föreläsning igår om parning, dräktighet och valpning. Mkt spännande.  Glänsa mår bra och skruttar med på promenaderna . Jag har joggat några mornar så hon få vara hemma med husse och sköta hönsen....

Av Therese Sångberg - 21 mars 2019 20:20

Jag har ju som bekant inte mätt magen som förra gången MEN jag har ju sett hur den växt och är rund så idag var jag tvungen att jämföra med ett tidigare mått. 90 cm ( det är ju nästan 1 meter!) Runt midjan . Och tittar man på magen ser man rörelser p...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Ovido - Quiz & Flashcards