Direktlänk till inlägg 28 januari 2015

Att vara mycket -..

Av Therese Sångberg - 28 januari 2015 14:54

Mycket är jag ,,,,,


Hundägare, sambo , snart husägare , heltidsarbetare, kock, påhittig , oftast glad- iallafall matglad, men sen är jag något som betyder extra för mig Moster till två killar och gudmor till en av de.


Jag tittade på bilder denna eftermiddag och hittade en bild på den ena- ganska exakt 4 år gammal. ( den andra va ett år då ) och det slog mig hur mycket roligare de va när de va så små på ett vis... Då tyckte de nämligen moster va cool!

Vi åkte och köpte godis och chips, dricka för helgen tillsammans- de va så nöjda. När de skulle komma till mig i Umeå var de super glada - likaväl som när jag skulle komma hem till de. Självklart var jag superglad med, handlade allt gott jag kunde.

En av grabbarna visste inte försen till nyligen att mitt namn va Therese äns.... utan när människor frågade svarade han Moster.  

De är båda duktiga killar på var sitt sätt, en av de är målmedveten där han vill prestera de bästa på allt han gör medans den andra lever livet och det går ut på att ha roligt. Hur olika och lika de än är betyder de två grabbarna så otroligt mycket för mig .  Detta inlägg är tillägnat till de två bästa mostersgrabbarna som finns.     Duktiga, ambitiösa, roliga och snälla och minasystersbarn   


      



 
 
Ingen bild

mamma

28 januari 2015 15:48

meen. Va fint du skrivit , jag vet oxå att de tycker om moster fastän dom blivit äldre. Söta e dom på korten , och du ser ut som en pepparkaka

Therese Sångberg

28 januari 2015 18:25

?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Sångberg - 24 mars 2019 18:19

Såvida äggen var mogna vid första parningen. Var på föreläsning igår om parning, dräktighet och valpning. Mkt spännande.  Glänsa mår bra och skruttar med på promenaderna . Jag har joggat några mornar så hon få vara hemma med husse och sköta hönsen....

Av Therese Sångberg - 21 mars 2019 20:20

Jag har ju som bekant inte mätt magen som förra gången MEN jag har ju sett hur den växt och är rund så idag var jag tvungen att jämföra med ett tidigare mått. 90 cm ( det är ju nästan 1 meter!) Runt midjan . Och tittar man på magen ser man rörelser p...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Ovido - Quiz & Flashcards