Direktlänk till inlägg 18 januari 2015

Skillnader

Av Therese Sångberg - 18 januari 2015 10:36

Enkelheten- det som är enklast för alla , eller i allafall borde vara enklast.

I mitt fall vet jag att jag borde packa , borde träna själv och träna hundarna MEN jag tycks alltid hitta en förklaring till varför jag inte gör det. I yngre dagar var jag också expert på analysera varför hund tävlingen (ex) gick som den gick - allt från regn,sol till för kallt var ursäkter till att vi inte nådde ända fram .
Idag vet jag bättre - iaf angående hund tävlingar . Förutom att det är ett djur som kan hitta på vad som helst bör man givetvis träna i sol,regn mm för att hunden skall fungera . Men det jag lärt mig mest är att inte skylla på omständigheterna . Ingen tävling är den andra lik och man får ta med sig punkter och delar som vart bra och träna på sånt som inte fungerat. Det är inte blodigt allvar- jag tävlar ju för att det är kul.

Likadant tycker jag att människor är alldeles för bra på att skylla olika omständigheter på andra- för det är enklast så ! Då slipper man ta tag i sina egna problem ....MEN andra människor kan inte ändra ditt liv- det kan du bara göra själv. Är du missnöjd så gör en förändring då- istället för skylla på andra .

I och med det så sätter jag punkt. Åt förresten semlor i går- så gott! Polluxx älskar det med , och jag som inte borde fika. Men har Patte köpt kan man väl inte tacka nej? ?lättare att skylla på det än säga nej?

 
 
Ingen bild

Carita

18 januari 2015 11:11

Kloka ord som alltid.

Therese Sångberg

18 januari 2015 11:35

Tackar?ibland är jag klok ...?

 
Ingen bild

Camilla

18 januari 2015 19:54

Preciiis!! Borde?? Måste?? Säger vem?? GÖR, analysera, gå vidare.. Gör om, gör rätt. Och framförallt, du är bra precis som du är! Är DU missnöjd med nåt, försök ändra på det. Om inte, låt bli. Inte alltid lätt att vara människa, men man fåår göra fel, man fåår göra ingenting alls o man fåår misslyckas.. Det är väl så man utvecklas!? Man är ju trots allt inte mer än människa ;)

Therese Sångberg

19 januari 2015 05:59

Så sant ?
Ska bara är min nya favorit .....
Ska vi packa? Näää jag ska bara ??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Sångberg - 24 mars 2019 18:19

Såvida äggen var mogna vid första parningen. Var på föreläsning igår om parning, dräktighet och valpning. Mkt spännande.  Glänsa mår bra och skruttar med på promenaderna . Jag har joggat några mornar så hon få vara hemma med husse och sköta hönsen....

Av Therese Sångberg - 21 mars 2019 20:20

Jag har ju som bekant inte mätt magen som förra gången MEN jag har ju sett hur den växt och är rund så idag var jag tvungen att jämföra med ett tidigare mått. 90 cm ( det är ju nästan 1 meter!) Runt midjan . Och tittar man på magen ser man rörelser p...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Ovido - Quiz & Flashcards