Direktlänk till inlägg 23 april 2012

Lycka

Av Therese Sångberg - 23 april 2012 19:49

När jag började kunna jogga/ gå med Polluxx igen - hade jag bara en enda tanke - jag gör det för att Polluxx ska bygga muskler för att kunna vara skadefri för att träna lydnad, bruks och för att iaf kunna vara i form för ett exc med ck på utställning- jag kunde inte ana /tro att det skulle ha gett sånt resultat på 4 månader ( eftersom han inte gjort ngt på 10 månader) till att komma tillbaka i så bra form :-)

Jag har en stor del till att tacka Lena Nordström på Lätta tassar som behandlat honom- samt gett massor med tips på hur jag skall göra, förutom det har hon även gett mig hopp! TACK!!
En annan del är den tjurskalliga jag som joggat 3-4 ggr i veckan ,för vem vill friviliigt jogga en mil i regn/snö mmm Inte jag iaf- men det har gått bra när jag vet de ger resultat-

I Onsdag kom Gnistra & Melissa- Gnistra har blivit en fin dam- nu ser hon inte valpig ut utan fått mer päls, och sina fina färg tillbaka. Dock har hon tappat muskler men vem orka hålla igång Pattes tempo på jogging/cykling!:-)  Hon är samma goda hund som vill mysa och hon har sovit med oss varje natt .

Lördag bar det av på utställning- förutom crashad mobil fick jag massor med roliga sms på resultat- (dessa hittar ni på hemsidan under nyheter !) men jag är otroligt stolt över  alla valpar som Polluxx har - resultaten i helgen va bla LP2, Klarade mentaltester på fina resultat ,utställningsresulat)

Vi var på utställning, Polluxx in först med exc och ck - bästa hane- Där dottern Ninja knep bästa tik. Gnistra var för dagen för tunn.  Polluxx slutade som BIR & Dottern Ninja BIM: därefter fick Polluxx in i finalen och slutade som best in sho i både bruksmeriterad & vanliga finalen - kan säga att det är väldigt längesen jag vart så glad! Detta resulterade i att Polluxx har nu 8 stycken best i show i bruksklass  ( kan vara fler ) samt 4 stycken best i show !! Förutom det har han flera BIS 2 & 3 med! Jag är så otroligt stolt över Polluxx- han är nånting utöver det extra , förutom hans roliga sätt som alltid får mig att skratta är han bara för underbar hund- som bjuder på sig själv och det gjorde han i finalen-taggad till 1000 och han hade så roligt- mr show!

Söndag tränade vi lydnad, jag tog tillfället i akt att träna Gnistra- fortfarande full fart på alla moment , otroligt rolig och lättlärd! Polluxx som inte tränat sen - hör och häpna första priset i trean över 1,5 år sedan kom ihåg alla moment! och satte lydnads trean riktigt bra!Kul hade vi med.

Castor fick vara publik- de flesta prover har vi fått svar på - ingen med sköldkörteln som jag far hågade, inge på lever,njure, diabetes men däremot massor med bakterier i urinen så han äter antibiotika nu medans vi väntar på labbsvar på urinen. jag tycker han blivit mkt piggare redan och det är skönt.

Här bjuder jag på lite foton från helgen !


Det går undan i finalen !!! Gäller att springa med...

 


Polluxx & Ninja
   


Polluxx som BIS

   


Fina Gnistra

   


Melissa & Gnistra

 


Polluxx verka mer redo än matte!?

 


Rutan :-)

 


Polluxx kryp

 


Jag smygtränar Gnistra

     


Passar också på att mysa med henne 

 


Avundsjuk  Polluxx :-)

 


Kaxig kille med metallen

 


Castor tycker att även om han inte tränar så borde han få belöning :-)

   


Undra bad Castor & jag tycker är så roligt!?

     


Gnistras apport i stilstudio :-) 

 


Gnistras hopp

   

Pappa Polluxx Visar Gnistra :-)

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Sångberg - 24 mars 2019 18:19

Såvida äggen var mogna vid första parningen. Var på föreläsning igår om parning, dräktighet och valpning. Mkt spännande.  Glänsa mår bra och skruttar med på promenaderna . Jag har joggat några mornar så hon få vara hemma med husse och sköta hönsen....

Av Therese Sångberg - 21 mars 2019 20:20

Jag har ju som bekant inte mätt magen som förra gången MEN jag har ju sett hur den växt och är rund så idag var jag tvungen att jämföra med ett tidigare mått. 90 cm ( det är ju nästan 1 meter!) Runt midjan . Och tittar man på magen ser man rörelser p...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Ovido - Quiz & Flashcards