Direktlänk till inlägg 17 april 2012

Nervös eller bara patetisk

Av Therese Sångberg - 17 april 2012 20:06

Som ni vet , skriver ju jag vad jag tänker tycker och kan rent ut sagt vara brualt ärlig- Om mig själv, mot mig själv och mot andra.

Idag är jag mer än vanligt självkritisk - Jag har anmält Polluxx på Utställning. Vi har inte entrat ringen sen fiskot förra året efter skadan. Några av er visste kanske inte att han va skadad och hans matte trots det tyckte att hunden va likadan och blev rent ut sagt så himla besviken när det inte gick lika bra soom innan skadan. Ja kalla mig bortskämd- vilket jag idag insett jag varit när de kommer till Polluxx utställningsresultat ( ja Gnistra med) Men efter att haft 2 fantastiska år med flera BIR,BIS OCH BIG kändes det rent ut sagt förjävligt att åka ut på ett excellent- ja till och med very good en ggr.
Jag kunde för min egen skull inte inse att han tappat muskler- eller jag ville väl inte inse, eller att han inte rörde sig som förut. Antagligen får jag återigen efter denna utställning inse att det är mycket kvar innan han iaf kan få ett CK igen , för som han var innan skada- så tror jag aldrig jag lyckas få upp honom igen .
Nu undra ni kanske varför jag ställer honom då han bla saknar päls ( som inte syns så mkt - där han va rakad) eller om han fattas muskler, eller rör sig som förut- ja ... jag saknar att känns känslan att vinna , eller få en fin placering- och som alltid när man innerst inne vet att man inte är redo- så försöker man ändå förtränga det . Dock är jag väldigt nervös för hur det skall gå...

Imorgon skall Castor till vetrinären, han påminner mig mer och mer om en sur pensionär som dricker kopiöst med vatten , sover mkt och bara kurar. Dock när vi är ute så är han pigg och allert- Jag vill kolla upp om det är något som gör att han beter sig som han gör - eller om allt är ok så man faktiskt kan slappna av. Men jag har under senaste två veckorna upplevt att han hänger efter mig mer än vanligt, alltid sover i sängen nära för att få värme, drickermycket och inte beter sig som vanligt så det skall bli skönt att få veta men nervöst. Han är ju trots allt 7 år nu.

Imorgon dyker Gnistra och Melissa upp :-) jag hoppas förutom träning och mycket mys att få pälsvård på Polluxx av Melissa som borde vara expert på der där efter att haft sådana lektioner på skolan  

jag vill i detta blogg inlägg även ge ett stort stort tack och en stor eloge till alla ni med Polluxx valpar som så flitigt uppdaterar mig via sms- bla Emelie med Ernie, Piia & Disel , Linn & Nike, Maria & Smilla och givetvist Katti & Sookie samt Christina & Ninja- Fortsätta med det - jag blir så inspirerad och lycklig när jag få läsa om hur bra era hundar har det! Givetvist tack till alla ni med valpar som uppdaterar mig - om så ofta eller mindre ofta- allt är guld värt!

I helgen vet jag att några av Polluxx barn både går KORNING samt kör lydnad- jag kniper tumar och väntar på uppdateringar!

Nu är jag sugen på valpar- synd det är länge kvar tills Gnistra får sina med Putte ! Som jag längtar!De skall bli så kul och mysigt.

Nä nu blir det att se klart hockeyn- vårstädat och klart är det i vår lägenhet - skönt!

// Therese



 

 
 
Carin

Carin

23 april 2012 13:56

Har du hittat den??

Träningsinspirationen alltså.....jag hade ju tänkt få sällskap upp till Elitspåret!

http://gimikhi.bloggsida.se

Therese Sångberg

23 april 2012 18:43

Den är på g! Körde lydnad igår å hunn verka hålla :-) När kör vi !?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Sångberg - 24 mars 2019 18:19

Såvida äggen var mogna vid första parningen. Var på föreläsning igår om parning, dräktighet och valpning. Mkt spännande.  Glänsa mår bra och skruttar med på promenaderna . Jag har joggat några mornar så hon få vara hemma med husse och sköta hönsen....

Av Therese Sångberg - 21 mars 2019 20:20

Jag har ju som bekant inte mätt magen som förra gången MEN jag har ju sett hur den växt och är rund så idag var jag tvungen att jämföra med ett tidigare mått. 90 cm ( det är ju nästan 1 meter!) Runt midjan . Och tittar man på magen ser man rörelser p...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Ovido - Quiz & Flashcards