Direktlänk till inlägg 11 april 2012

Påsk med massor av bilder / eastern with pics

Av Therese Sångberg - 11 april 2012 18:16

Andra ggr jag skriver detta inlägg eftersom hela mitt förra försvann- smått irriterrad

Här kommer en kortare info ang påsken,

Fredagen innan besöktes en kanon spa , hotell och mat ! Vilken bra hotell Södra berget är- rekomenderas varmt, bra personal, god mat och hur trevligs spa som helst . Vi firade syrrans 40års dag - kul hade vi och mycket shopping.

Väl hemma´hos mina föräldrar påskveckan så har jag gjort Inget i princip- hur skönt som helst . Joggat med hundarna, läst böcker, suttit i solen och umgåtts med mamma & pappa. Ätit helt underbar mat har jag , fisk, påskbuffe och fläskifle gryta som var kanongod.

Långfredagen va lång- den spenderades i backen i Solberg med syrrans barn, där syrran bjöd på hemma gjorda hamburagare till lunch och grillat på kvälen. Vi badade badtunna, hade afterski och bara mös.

´Tillbaka i Bredbyn så mös vi hos mina föräldrar,med ännu mer god mat och trevlig prat .

På söndagsnatten blev Patte jättedålig, hög feber och kallsvettades. Jag satt på måndagen och läste en bomk och drack kaffe då jag kände hur illa mående jag blev. Därefter började jag spy.- trodde det berodde på att jag druckit för mycket kaffe så vi beslutade oss ändå att ta oss till Umeå eftersom jag skulle jobba dagen efter ., Smartisarna fick stanna bilen ex antal ggr ... och hela natten fortsatte det ., När Patte på tisdagen började spy insåg jag att de kanske inte va kaffet utan magsjukan . Idag onsag ha jag ätit för förta ggr sen måndags morgon- Gott . Men nu är jag bättre och imorgon väntar jobb.

I helgen får de bli att vila och helt pigg . Polluxx skall badas och kammas och jag fundera på städa in lite vår.

Här kommer matschema som jag bruka bjuda på ( påbörjas på fredag - mamma hade skickat så mycket mat med oss och eftersom vi vart sjuka började vi äta de idag )

Fredag ;: Omelett-rulltårta med kallrökt lax och räkor
lördag: Fiskbiff på surdegsbröd med avocadosalsa
Söndag : het räkgryta
måndag : Sommar paj med kassler
Tis: skaldjurssallad
ons: Korv i ugn
Tors: sparris soppa
Fre :öppen lasagne med sparris med creme fraische hollandaise
Lördag ; Grillat
Söndag : Fisk i foliepaket
Måndag Ceasar sallad.

Här kommer bilder från påsk!
// Therese & Polluxx från soffan


Polluxx


 


Castor

 


Syrran & Pelle fixar god lunchen

   


Ville  

       


Pelle med världens godaste brugare

 


Rocky  

   


Mosters Go-bit Pelle

   


Ville som hann bli sjuk.... (kanske han som va smitto källan ?;.))


     


Syrran kollar in att grillningen går rätt till- undra om den gjorde det ?;.)

           


God dessert- Irish Coffe

     


Pelle & Villes favorit lek- Gissa vem - Här har Ville skrivit söt lappen på Syrran :-)

                                            

 
 
Ingen bild

Mamma

11 april 2012 20:26

Oh va fina bilder du ha tagit.

Therese Sångberg

13 april 2012 20:03

tack :-) tänkte lägga ut på dig med men vet ju vad du sagt ;-)

 
Marie

Marie

11 april 2012 21:26

Vilka fina bilder :)

Har du lyckats ändra något på utseendet på bloggen?

http://marieochhero.weebly.com

Therese Sångberg

13 april 2012 20:02

Näää samma tråkiga färger...:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Sångberg - 24 mars 2019 18:19

Såvida äggen var mogna vid första parningen. Var på föreläsning igår om parning, dräktighet och valpning. Mkt spännande.  Glänsa mår bra och skruttar med på promenaderna . Jag har joggat några mornar så hon få vara hemma med husse och sköta hönsen....

Av Therese Sångberg - 21 mars 2019 20:20

Jag har ju som bekant inte mätt magen som förra gången MEN jag har ju sett hur den växt och är rund så idag var jag tvungen att jämföra med ett tidigare mått. 90 cm ( det är ju nästan 1 meter!) Runt midjan . Och tittar man på magen ser man rörelser p...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Ovido - Quiz & Flashcards