Alla inlägg den 23 oktober 2010

Av Therese Sångberg - 23 oktober 2010 19:31

Tävling idag i skellefteå..


Som jag tidigare skrivit på facebook så ha ju Gnistra blivit tokig av snön som kommit( 1 dm ca) hoppar studsar och med snön fall vettet (lydnanden ut!)
Läggandet va inte lika roligt för henne, ngt hon förut älskat.


Men 10 på platsen va ju en bra början, 9 på Fria följet och sen 0a på läggandet, la sig inte på första men när jag gjorde dk la hon sig- men då är det försent. Efter det fick hon 9 på ställande, 10 inkallning, 10 hopp 7 apport och 10 helhet! 168 poäng utan läggande,!!!!Å så roligt det är ar få 10 på helhet


Polluxx fick 10 på plats sitt/ligg, gjorde ett bra fotgående men ville inte sätta sig på steg förflyttningarna utan stod så en 6,5 va ju ett faktum. Sättande 8 , å nå vet jag varför han inte vill sitta ( hans snälla matte´rakade bort hår vid hans mer intima delar å efter snön kom- vill han inte frysa ner hans kära ägodelar!)sen 10 x 2 på Inallande med ställande/läggande och RUTAN!!!!!fan så skönt... därefter så nolla vi metall apporteringen- han stack efter den direkt , domaren påpekade ett de va jävka fint utfört men tyvärr 0a... :-) Vittringen så åt Polluxx sig fram skulle man kunna säga... tuggade snö medans han tog vittringspinnen... kanske tur med snö i mun för de va inte alls ngt tugg!men givetvist avdrag. Sen gjorde han en bra fjärr och jag va så glad för rutan, å tänkte att ett tredje pris kanske , jag hade inte en tankte på ett första pris eftersom vi nollat bort moment och hade så dåliga poäng på ff. MEn så glad jag blev när de sa att jag fått ett första pris!!!Med båda dessutom, överlycklig!


Å plötsligt så satt den, rutan! :-)

Ovido - Quiz & Flashcards