Direktlänk till inlägg 30 december 2016

2016

Av Therese Sångberg - 30 december 2016 11:11

2016 kom att bli ett år där nya liv tillkom och andra fick somna in....SOM om någon haft en plan (någon där uppe) att byta ut och ge ett liv för att ta ett liv.

2016 var ett år med mycket tårar men även glädje , ändock om jag trodde att jag aldrig skulle kunna le efter juli igen. 2016 visade sig också vara vänskapen år ...där vänskaper växt sig djupare och andra suddats ut.

Polluxx kom att ha fantastisk vår med kroppen och hälsan i behåll , där BIS VETERAN på SBK och BIS-2 på skk,BIR VETERAN på Nordstjärnan samt Briardklubbens rallymästare stod för några av hans toppresultat.
Såhär i efterhand känns det som så många tillfälligheter träffat in innan han huxx fluxx på en timme slets bort från mig . Som att han väntade in sin död för att veta att jag skulle överleva , som att hinna vara med på sista specialen och visa upp sig. När mina föräldrar helt plötsligt satt på nordstjärnan under bästa hane (de som aldrig besökt en utställning) och fick se honom showa till sig en 4e bästa Hanplacering. Kändes också som han väntat in tiden för att hinna säga hej då till alla som hann besöka oss innan den hemska dagen ....ändå va jag inte redo till detta hej då. Något jag bävar för hela vårt liv tillsammans  inträffade .....vi var tvungna att ta förval och kvar stod jag med Polluxx koppel i min hand. 

Glänsa har vuxit och visat att hon är inte bara en fantastisk arbetshund utan klivit fram på utställning med . Hon är en tjej som hjälpt mig genom sorgearbetet genom att hålla igång i 159km/h när vi vart ute samt tränat. Helt plötsligt insåg jag vilken kapacitet hon har ( även om jag förstått det innan tog hon ytterligare 10 kliv). Så istället för att flytta upp till trean så gjorde vi några sista tävlingar i tvåan och det är med leende på mun jag ser framemot nya lydnaden 2017. Hon har blivit en berest dam där hon gång på gång visat upp sig och vunnit klasserna utomlands . Hon blir i mina ögon bara vackrare och vackrare även om hon har en ytter skönhet är hennes hjärta stort och i det bor det en massa massa arbetslust - men Glänsa besitter också en stor avknoppning och kan koppla av i alla lägen- för mig perfekt . Utställningschampion hann hon också bli .

I sorgens tecken har vi också Fina Kairro som fick somna in,1 vecka innan sin morfar . Förgiftad ......fy vilka hemskheter det finns. Jag kan säga att efter dessa tårar kändes det som det inte kunde bli värre...
Men så fick.Polluxx somna in ...
och några månader efter Polluxx son Ernie ....Vad jag lider med dess ägare ....även om smärtan alltid finns där och de alltid finns kvar i våra hjärtan så måste man på ngt sätt försöka gå vidare....Det är bara så svårt genom alla tårar att se en väg.

Lilla Mixxa Föddes - en virvelvind som kom in i våra liv och lever upp till allt vi hoppats på !startade sin debut med BIS! Hon fick flytta till Annelie vilket ju är tacksam för.
Prima fick flytta till Sverige och bor hos Maja tillsammans med Gnistra . Fick exc2 med hp på sin debut.
Det är tryggt att veta att dessa två hundar har så otroligt fina människor runt om sig.

I exxtra kullen har Dixxie blivit uppflyttad med nya matte/husse till lägre spår. Jag tror definitivt både jag och Cicki & Stefan ser framemot 2017.
Önska har haft stora framgångar i heelwork och agility där exxtra matte Yessica haft en fantastisk år. Tror matte Emelie trots sorgen över förlusten ändå är glad över denna lilla tös som slog till med Exc på nordstjärnan.
Vega har haft ett roligt fartfyllt år med sin matte och husse på flera kurser. Jobba det gillar hon  och matte och husse med!:)
Dundra valde en by bana i år - förutom utställning ;) med CERT ville matte Jaana satsa på IPO. Spännande satsning men ville ändå i slutet av året köra lite lydnad och gjorde det med fina poäng.

Gnistra är lycklig över sin nya matte där hon får lugn och ro- de tävlade rally tillsammans och sånär klarade de uppflyttningspoäng.
Izza har också flyttat till nytt hem där hon hon trivs mkt bra.

Det har vart och hänt mkt under 2016 och vi avslutade året med att hämta hem en ny kompis till Glänsa och oss- Fenixx . En svart glad gosse som viftar på svansen till och för allt.
Som ni vet är fawn min färg men då de inte funnits något fawn som tilltalat mig och jag ville ha ngt nytt kunde jag inte motstå denna kombination. Vad det blir av honom får tiden utvisa ..

.

2017 hoppas jag ska bli känslomässigt lugnare men att resterande blir lika bra . Jag kan ha glömt flera av era resultat eller sysslor men de må så vara - jag är bara innerligt tacksam att ha er De Luxxare som tar hand och ger era vovvar ett inspirerande liv ,ni är goda vänner till oss och må 2017 bringa många fler tokigheter :)

Årets chaufför: Piia Nora
Årets sorg : de finaste hundar som fått somna in
Årets lycka - alla resultat och alla vänskaper
Årets tokigheter- pattes bodega by night
Årets vänskap - nämner inte en utan de finns flera och jag tror ni vet vilka ni är .
Årets nykomling : Annelie Appelqvist
Årets poäng : Cicki och Dixxie med fantastiska poäng som levererade så fina poäng och uppflytt!
Årets syrror - exxtra syrrorna
Årets hårding - Kajsa som bila från GBG till oss för att få vara med på nordstjärnan!
Årets tok- han som pratar spanska med hjälp av en hink!
Årets finns alltid där - Maja som satt hos och med mig flera dagar då mina tårar rann...
Årets mentor och skratt : Piia
Årets fest ,: pattes bodega och Lasse Leimu och Annas fest
Årets glada ansikte : Emelie j som alltid får mig att le
Årets Grand Slam - Diesel BISx2 på en helg!
Årets champion- Glänsa utställningschampion
Årets dansare - Önska
Årets bildade Vega
Årets lydigaste Dundra
Årets spårnos Dixxie
Årets sötnöten Prima
Årets wild and Crazy Mixxa

Årets allt i allo - Piia 
Årets valpköpare , mina ;)

Kram till er alla




Fenixx

Polluxx

Cicki å Dixxie

Glänsa svensk utställningschampion

Diesel när han slog till med BISx2 samma helg :) här BIM Glänsa

Sista bild på Polluxx ..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Sångberg - 24 mars 2019 18:19

Såvida äggen var mogna vid första parningen. Var på föreläsning igår om parning, dräktighet och valpning. Mkt spännande.  Glänsa mår bra och skruttar med på promenaderna . Jag har joggat några mornar så hon få vara hemma med husse och sköta hönsen....

Av Therese Sångberg - 21 mars 2019 20:20

Jag har ju som bekant inte mätt magen som förra gången MEN jag har ju sett hur den växt och är rund så idag var jag tvungen att jämföra med ett tidigare mått. 90 cm ( det är ju nästan 1 meter!) Runt midjan . Och tittar man på magen ser man rörelser p...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Ovido - Quiz & Flashcards