Direktlänk till inlägg 18 juni 2010

skillnad på hälsa och hälsa

Av Therese Sångberg - 18 juni 2010 06:44

POlluxx har vart en frisk sund hund som får mkt motion och träning, inga sjukdommar och få vetrinärbesök förutom HD rötgen och en ggr då han hade drabbats av spysjuka efter världsutställningen (matte va säker att de också va Borrelia- dock va Polluxx kennelmatte säker på spysjuka..Och hon hade rätt som vanligt!)   Iaf med tanke på att vi går en timme varje morgon, timme på kvällen eller joggar minst 5 km kvällen (därutöver spår och lydnad)så valde jag att ge Polluxx högenergi foder, som han tyckte mkt om. Han har väl haft diarre ngr ggr men vem får inte det va äckelbäcksbad???Då man dessutom stoppar ner hela huvudet i dynoch riktigt smaskar??Jag började iaf för några veckor tycka att nu borde de ju inte bara sitta i vattnet de ggr han får diarre, dessutom lever magen om till och från- samt äter han mkt men lkar inte i vikt- 1+1= att matte tyckte de va konstigt- Iaf så kom jag fram till att POlluxx kanske inte kan ha detta högenergi foder- det kanske är för starkt för honom och han tillgodogör sig nog inte allt som han behöver. In till min favvo shop Lobo där jag kom ut med ett nytt foder och laxlever olja---ååååååå Vilken skillnad på två veckor!!! Polluxx mage låter inget längre, hans päls- villken skillnad på kvaliten!! Samt är han inte dålig i magen en enda ggr...Nu lägger han på sig musklerna efter all träning och han mår så bra! Tänk vad foder och lite laxlever olja kan göra för hunden....
Nä ni blir det badet för Polluxx, sen jobb för mig!
Hoppas ni får en trevlig helg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Sångberg - 24 mars 2019 18:19

Såvida äggen var mogna vid första parningen. Var på föreläsning igår om parning, dräktighet och valpning. Mkt spännande.  Glänsa mår bra och skruttar med på promenaderna . Jag har joggat några mornar så hon få vara hemma med husse och sköta hönsen....

Av Therese Sångberg - 21 mars 2019 20:20

Jag har ju som bekant inte mätt magen som förra gången MEN jag har ju sett hur den växt och är rund så idag var jag tvungen att jämföra med ett tidigare mått. 90 cm ( det är ju nästan 1 meter!) Runt midjan . Och tittar man på magen ser man rörelser p...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Av Therese Sångberg - 20 mars 2019 16:31


Inför varje dräktighet har jag bloggat med allt som hänt, mått på tiken mm. Men efter flera gånger där det i slutänden blivit tom mage och eller 1 valp vågade jag mig inte på en blogg denna ggr med risk om att bli besviken- lika besviken som er som s...

Ovido - Quiz & Flashcards